Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 16:33
  #1
Avstängd
Plaguetongues avatar
Bara en liten tanke, varför köper folk droger av kranar på gatan? Är det inte säkrare från att både åka fast samt att bli rånad eller lurad om man köper via internet, och så slipper man gå ut och köpa sen dela rökat med kranen? :P Dessutom får du vad du betalar för från internetkranen då dom lever 100% på sitt rykte, till skillnad från förortskranen som helst inte vill ha ett rykte som försäljare. Diskutera
Citera
2018-09-12, 16:35
  #2
Medlem
TheAntiheros avatar
Nu kan man ju faktiskt åka fast om du beställer över nätet.
Tull/polis kan hitta försändelsen och sedan får du en husrannsakan.

Det bästa är ju att träffa någon som du känner och litar på, samt inte har några samtal/sms/messenger eller liknande som innehåller bevismaterial.
Citera
2018-09-12, 16:49
  #3
Medlem
För att nu är konkurrensen tuff många säljer, då erbjuder man rabatter och hemkörning. Dessa folk skulle aldrig råna eller lura en kund då man vill att dom kommer tillbaka. Du köper inte från gatan utan telefonen.

Edit: befinner det sig någon som säljer på gatan är dom respektlösa mot sin egen säkerhet.
__________________
Senast redigerad av Majonito 2018-09-12 kl. 16:51.
Citera
2018-09-12, 17:02
  #4
Medlem
Menar du på "gatan" likt hamsterdam?

Sånt finns väl knappt i Sverige.

Jag tycker det ändå av alla gånger jag köpt knark att man blivit lurad förvånansvärt lite, är man nöjd kommer man tillbaka, det är en enkel affärsmodell de flesta förstår.
Citera
2018-09-12, 17:47
  #5
Medlem
På gatan tar det max nån timme.
På internet får man drogerna minst dagen efter.
Citera
2018-09-12, 17:58
  #6
Medlem
Jag gillar att få det jag betalar för i näven på en gång och tycker det är ett jäkligt praktiskt sätt att göra affärer på oavsett vad man köper. Det går snabbt, jag behöver inte förlita mig på posten, överföringar som tar tid eller nån tjomme i andra änden jag inte vet vem det är, jag kan till på köpet smaka, lukta o granska vad jag köper innan.
Citera
2018-09-12, 18:13
  #7
Medlem
19As avatar
Hur lång tid tar ett drogköp via nätet från det att du bestämmer dig att du vill ha droger? En vecka tills drogerna är i din hand? Inkluderat att krångla med att köpa kryptovalutor och mecka med krypteringar och allt annat som hör till.
Ett drogköp på gatan löser du på en timme med en stabil kran.

Men droghandel via nätet är inte bara av ondo, i små hålor där det inte existerar någon drogscen är det oftast enda sättet att få tag på bra knark, även om det blir lite dyrare.
Citera
2018-09-12, 18:18
  #8
Medlem
Löser riktigt bra skunk/brun max 5 min från min bostad. Diskret, enkelt. Kokain kör ju folk ut, bra så.

Folk som pratar om internet handel verkar ha läst för lite FUP om internetshops på bl.a Darknet har haft sparade kundlistor där MÅNGA köpare sedan blivit dömda. Har aldrig blivit dömd för att köpa knark, så vad är farligast?
Citera
2018-09-15, 16:20
  #9
Medlem
Phobiazis avatar
Kan ju hända att det inte vet att man kan eller vart.. Sedan har vi ju propagandan om hur farligt det är så många tror nog gatan är safe.. Själv anser jag väl att det folk bidrar med på forum är den största harmreduction man kan få, iaf här då regeringen inte vill ha ngn övh xD men det är ju bara min personliga åsikt, alla tänker vi olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback