Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 13:54
  #1
Medlem
Min
https://pasteboard.co/HDxor1G.jpg

Min lillebrors
https://pasteboard.co/HDxp2TB.jpg

Har haft ett problem där min dator, av någon anledning som jag inte förstår, klarar Overwatch på ultra medan min lillebrors knappt klarar på medium. Hans komponenter verkar vara nyare än mina?

Skulle behöva förslag på vad som mest omedelbart behövs bytas ut på hans dator.

Skulle också vilja byta chassi på båda, så om ni har förslag på det vore det grymt. Är inte så savvy så vet inte vilka jag kan välja mellan.

Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av MOKAKI 2018-09-12 kl. 13:57.
Citera
2018-09-12, 14:28
  #2
Medlem
Tungsmets avatar
Varför din lillebrors dator inte kan köra spelet lika bra som din vet jag inte riktigt, kollat på benchmarks mellan processorerna och de är väldigt lika i prestanda.

Till uppgradering då;
Vad är din budget?

Byte utav processor till något mer modernt skulle kräva ett moderkortsbyte, samt byte av RAM-minne.
Grafikkortet är helt okej men kan säkert önskas att uppgradera om man nu uppgraderar Processorn.

Chassi spelar inte så värst stor roll för mig personligen, alltid kört med Fractal Design och har varit mycket nöjd än så länge.
__________________
Senast redigerad av Tungsmet 2018-09-12 kl. 14:31.
Citera
2018-09-12, 17:47
  #3
Medlem
StalkadavAschbergs avatar
papper verkar din brors dator vara bättre och borde därmed klara OW bättre än din.

Tyvärr så är det inte alltid så enkelt, men innan du springer och köper nytt så finns det några saker du kan kolla.

-Kolla så att drivrutinerna är "up-to-date"
-Kolla så att det inte körs masa "skit" i bakgrunden på broderns dator. Kan också vara smart att söka efter Virus (Malwarebytes + ADWcleaner kan rekommenderas det finns gratis versioner av båda)
-Kolla temperaturen på komponenterna när spelet körs. Om komponenterna blir för varma så "clockar" de ner sig själva dvs. de körs långsammare så de inte brinner upp. Värmen kan bero på mycket damm, defekta fläktar, VIRUS! eller felaktig kylning av CPU'n (Byte av kylpasta bör lösa problemet)

Som ovan skriver så kan det vara dags att uppgradera CPU'n, dock så är den så pass gammal att både moderkort och RAM kommer behövas byta i samma veva. Era grafikkort duger än så länge men tänkt på att de är också några år gamla, så köp inte den värsta CPU'n.
Citera
2018-09-13, 14:13
  #4
Medlem
Tack så mycket för svar, jag ska försöka kolla detta först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback