Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-16, 13:01
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och det är det jag menar. Folk annorstädes har inga problem med att separera sig själva och andra människor och ändå leva i fred med varandra. Så brukar det var i harmoniska samhällen utan slitningar.

Gobalismen är svaret på all den nationalism och indelning av människor som lett till så oerhört många krig och så mycket elände. Indelningen av folk i olika grupper (religiösa, nationella eller kulturella) är fortfarande det som leder till krig och våld överallt i världen, var du än tittar. Har du levt under en sten?

"I fred"? Jösses.. missade du skolan helt? Helt otroligt.. hur kan du bara skriva sådana dumheter?
Citera
2018-09-16, 13:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Ja ja..men nu är det ett silly season fönster i politiken, det handlar det om att få något inflytande för SD öht. Så allt kokar väl ner till om man tror att uttalandet gynnar eller missgynnar den saken. Jag tror det senare.
Det tror jag med.
Umgås man med likasinnade är det lätt att glömma bort att majoriteten inte ännu vet.

Felet man gjorde generellt var att tro att 30 procent tagit det röda pillret.

Det piller som Mathias talar om är det bara de inbitna som kan relatera till. De flesta missförstår.
Citera
2018-09-16, 13:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Gobalismen är svaret på all den nationalism och indelning av människor som lett till så oerhört många krig och så mycket elände. Indelningen av folk i olika grupper (religiösa, nationella eller kulturella) är fortfarande det som leder till krig och våld överallt i världen, var du än tittar. Har du levt under en sten?

"I fred"? Jösses.. missade du skolan helt? Helt otroligt.. hur kan du bara skriva sådana dumheter?
Det förutsätter att alla har samma värderingar. Om du vill inkludera människor i en gemenskap de inte känner de hör hemma i så får du fortsatt splittring.
Citera
2018-09-16, 14:02
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det förutsätter att alla har samma värderingar. Om du vill inkludera människor i en gemenskap de inte känner de hör hemma i så får du fortsatt splittring.

Jag förutsätter ingenting. Men FN utgår från att alla har samma grundläggande fri och rättigheter, och att alla har samma människovärde. Och alla bör enas om detta - annars blir resultatet bara mer våld och krig.

Gillar du inte det? Synd. Men du är i absolut minoritet.
Citera
2018-09-16, 14:12
Medlem
OTROLIGT jävla klantigt av MK...

SD har jobbat stenhårt på att putsa imagen och bli mainstream och ett seriöst alternativ.

Och så tar deras chefsideolog som sitter och surar på fyllan tag i pennan och skriver gammal Division S och utlima thule retorik på FB.

Har han tagit bort uttalandet?

Svenskar är ganska känsliga och ett sådant uttalande kan kosta dom flera %.

Ok,

Sen var nog min första tanke efter valet att nu kommer muslimerna vinna.

När jag tänkt igenom det,

allt majoritetsverige behöver göra är att personrösta...
Citera
2018-09-16, 14:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag förutsätter ingenting. Men FN utgår från att alla har samma grundläggande fri och rättigheter, och att alla har samma människovärde. Och alla bör enas om detta - annars blir resultatet bara mer våld och krig.

Haha av jordens befolkning nej

FN har hävdat att alla skall behandlas så att de får behålla sin värdighet. Epic fail på Islam där med tanke på ojämlikhet och brister i rättstänkande.

Marhias har mer rätt än folk förstår.
Vi lever i humanismens högborg.
Hela världen har inte genomgått upplysningen. Den har skett i Europa. De andra är kvar i barbariet
Citera
2018-09-16, 15:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Så länge globalisterna inte lägger sig i som i Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien.....

Det enda stora område i vår värld där folkgrupper och olika religioner verkar leva i någon form av fredlig samvaro är ju Ryska federationen. När inte väst lägger sig i som i Tjetjenien d.v.s.
Citera
2018-09-16, 16:00
Medlem
Citat:

Vackert tänkt. Alla har samma männlskovärde. Tror du man predikar detta i moskéerna? Kan du föra över din ideologi till muslimerna? En kristen är lika mycket värd som en muslim.
I så fall hade vi inte haft så mycket hedersvåld.

Jag tycker MK uttalade sig bra. Det är detta det handlar om nu. Han förklarade sig utmärkt i Ekots lördagsintervju. Inte för jag tror att Saarinen, intervjuaren, begrep vad han menade. Hjärnan är väl modernt ytligt pk- inredd.
Det gäller nu att på riktigt ta upp kampen för att få känna sig bekväm i den identitet man född i. D.v.s kristen svensk med allt vad det innebär. Vuxit upp med den " Gyllene regeln ". Jag vill att det ska vara så i Sverige, men regeln ska gälla tvåvägs.
Du tycker väl det är egoism, men det får du väl göra.
Citera
2018-09-16, 16:58
Medlem
Han har ju rätt i allt han säger utan det är fel på de andra som inte vågar ser verkligheten och kommentera den. Oansvariga politiker som kör landet ner i botten pga av att man vill agera värds polis för humanitär hjälp åt tredje världen sm alla andra länder struntar i

Idioti på hög nivå
Citera
2018-09-16, 16:59
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vackert tänkt. Alla har samma männlskovärde. Tror du man predikar detta i moskéerna? Kan du föra över din ideologi till muslimerna? En kristen är lika mycket värd som en muslim.

Jag tycker MK uttalade sig bra. Det är detta det handlar om nu. Han förklarade sig utmärkt i Ekots lördagsintervju. Inte för jag tror att Saarinen, intervjuaren, begrep vad han menade. Hjärnan är väl modernt ytligt pk- inredd.
Det gäller nu att på riktigt ta upp kampen för att få känna sig bekväm i den identitet man född i. D.v.s kristen svensk med allt vad det innebär. Vuxit upp med den " Gyllene regeln ". Jag vill att det ska vara så i Sverige, men regeln ska gälla tvåvägs.

Det är riktigt. Det är många som inte fattat detta med lika människovärde. Vi svenskar var lika vidriga som dagens muslimer för inte så länge sedan. Och det har tagit väst 2-300 år av utveckling att inse detta.

Därmed inte sagt att vi är framme. Och det är det ingen som påstått. T.o.m i väst har vi en bit kvar. Titta t.ex på alla i Sverige som tjatar om värdighet som översättning av "dignity" bara för att de inte förstår bättre. Eller varför inte alla nötter här på FB, som tjatar om raser, babbar och använder olika nedsättande begrepp om andra människor.

Och utanför väst, där utvecklingen skett mycket långsammare, ligger utvecklingen naturligtvis ännu längre efter. Om du tror att det är deras syn på människovärde som är framtiden så visst - slut dig och bli som dem.
Citera
2018-09-16, 19:27
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7044162
Citera
2018-09-16, 19:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Kritik har aldrig varit tabu. Vad många aldrig fattat är att det handlar om hur man framför sin kritik, och varför.

Om man påstår sig värna allas välfärd, och är orolig för denna p.g.a ökade kostnader för invandrare, så går man inte med i VAM och börjar prata svenskhet för att påpeka detta. Såvida man inte är en idiot som inte bryr sig om att andra kanske misstolkar ens intentioner. Eller gillar VAM.

JÅ och resten av ligan kan därför "städa" hur mycket de vill, förklara sig hur de vill, och svartmåla hur S var för 100 år sedan om de vill, men det hjälper inte. Och detta är INTE svårt att fatta. Och det går inte att argumentera bort. Bara en idiot skulle försöka.

Att just SD, med sin historia, är de som abbonnerar på invandringsfrågan är också en kraftigt bidragande anledning till varför frågan är infekterad och polariserande. Är det svårt att förstå att detta inte hjälper i sakfrågan? De som röstar SD, och fortsätter envisas med försvartal, sätter sig därför i egen skitig potta.

Sakfrågor är aldrig, och har aldrig varit, ett problem i några partier. Eller i samhället. Detta har ca 17,6% av sveriges befolkning tydligen oerhört svårt att förstå. Bland alla andra saker de har oerhört svårt att förstå.

Medias vänsterorientering är absolut ett problem. Men inte lika stort som SDs nasseslickande.
Jo, kritik har nästan alltid varit tabu. Det är inget att snacka om. Jag vet inte hur många gånger jag fått rasistkortet tryckt upp i ansiktet när man försiktiga ordalag försökt kritisera svensk invandringspolitik. Det var så redan på 80-talet, långt innan någon hört talats om SD, och det blev bara värre och värre.

De flesta vågar fortfarande knappt prata om det. Därvidlag är Sverige unikt. Jag tror snarare SD är ett sypmtom på denna "sopa under mattan"-politik. Repressionen har varit så hård mot de som stuckit fram nästan i detta politikområdet att endast de hårdaste typerna har vågat.

Hade invandringsextremisterna varit lite mer sansade, kunnat ta en öppen diskussion och lyssnat även på den stora del av befolkningen som inte vill ha galen massinvandring, då tror jag inte ens SD hade funnits nu. Etablissemanget har sig helt själva att skylla. Och de fortsätter ju fortfarande, idioterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in