Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-13, 23:52
  #13
Medlem
En Bucaddy. VW-ägt så erkänt hög byggkvalitet, praktisk som få med ryggsäck!

https://www.dumpert.nl/mediabase/751...1/bucaddy.html
Citera
2018-09-15, 00:09
  #14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Damen ska ta körkort, som rubriken säger, är på jakt efter en liten andrabil (för övningskörning).

Inga direkta krav mer än att den ska vara max 10 år eller max 15k mil, manuell och relativt kul (ok väghållning, lätt vikt, lite tryck i motorn) och ha baksäte. Får gärna vara lite ovanlig men inte krånglande skitbil för den delen.

Prisläge max 30 tusen.


Helt nollställd på vad det finns att välja. Några blandade förslag så ni vet vad jag kollar efter:

Mitsubishi Colt Czt (150hk 1150 kg)
Fiesta ST (150 hk, 1170kg)
Smart Forfour (95hk, 1050 kg)
Är själv inne på en Peugeot 206 GTI som vinterns extrabil. Ska kolla på den i morgon så jag har själv aldrig kört någon. Men föregångaren 205 GTI var en riktigt kul bil.
Citera
2018-09-16, 17:51
  #15
Medlem
Vi var i samma situation för ett och ett halvt år sedan. Vi köpte en Clio -05 till min dotter att övningsköra med. 12000 mil och helt rostfri. Dottern fick körkort på några månader men jag åker bara Clio i stan nu.Slipper tänka på värdeminskning samt låga driftskostnader. En härlig bil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback