Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-17, 00:58
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara jag som tycker Markus Larssons recensioner av varje deltävling är klockrena. Riktigt underhållande. Bäst ikväll var ju faktiskt renen.

Jag hatar cp-flanarna på kvällstidningarna. Riktiga jävla fjollor. . Undrar om de behärskar några instrument själva . . .
Citera
2019-02-17, 01:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
...

Italiens rapplåt Soldi föll inte italienska extremhöger regeringen på läppen. Fick hård kritik av regeringen. Sångaren heter tom Mahmood.
Mja, riktig så är det inte. Du får nog kolla upp saker bättre innan du skriver en massa goja. Italiens regering har inget med festivalen att göra, och såväl festivalledning som publik skiter i vad regeringen säger. Däremot så kan ju enskilda politiker (precis som alla andra) ha åsikter (baserat på det ena eller det andra), och därnere brukar man säga vad man tycker.

Salvini höll på Ultimo som var favorit, har sålt massor och fick folkets röstet.
Mahmood fick dock juryns (i såväl ESC och i Mello har ju juryn triumfat över folket, bl a vann Hero ESC tack vare det).
Salvini gnällde på juryn för att han tyckte de var ”radical chic” (dvs PK). F ö så anser han att Mahmood är italienare (född i Italien med italiensk mor och egyptisk far), men gillade inte hans låt (hade inte ens röstat på honom om de varit från samma stad, som han uttryckt det).

Tycker själv att Mahmood gjorde bättre ifrån sig än Ultimo finalkvällen. Bägge låtarna är dock bra, så för mig var det hugget som stucket. Möjligtvis funkar Mahmoods låt bättre i ESC, Ultimos låt var mer typiskt ”italiensk”. San Remofestivalen är just San Remofestivalen och inget mellotrams - vinnaren där etbjuds att representera Italien i ESC men kan tacka nej (frågan går väl till tvåan då).

Ultimo (relativt ung och orutinerad) hade väl mellan raderna uttryckt besvikelse över att han inte vann, och har fått en del skit för det.
Ungefär som det kan vara här i Sverige.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2019-02-17 kl. 01:12.
Citera
2019-02-17, 01:10
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag hatar cp-flanarna på kvällstidningarna. Riktiga jävla fjollor. . Undrar om de behärskar några instrument själva . . .

Hur har det någonting att göra med bedömning av en låts kvalité? Måste jag kunna tillverka kaviar på tub för att kunna säga att jag finner det äckligt?
Citera
2019-02-17, 01:20
Medlem
När sålde Fredig Kempe ut sig ? Var det med Manboy ? Kankse men det är klart den bästa han skrivit efter Vincero. Jag hadde kanske hoppats på bättre, men likt Gson så finns det tydligne pengar att Tjäna eftersom han driver med detta.

Jag brukat tänka att man kan se i Gsons Ögan att dom är döda, han bara jagar dessa dåliga låtar, får sina hits och tjänar lika vart år. Kankse Kempe sett i dessa och sett att det finns Pengar här och varför han satt sig i trädet med dessa.
Citera
2019-02-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mja, riktig så är det inte. Du får nog kolla upp saker bättre innan du skriver en massa goja. Italiens regering har inget med festivalen att göra, och såväl festivalledning som publik skiter i vad regeringen säger. Däremot så kan ju enskilda politiker (precis som alla andra) ha åsikter (baserat på det ena eller det andra), och därnere brukar man säga vad man tycker.

Salvini höll på Ultimo som var favorit, har sålt massor och fick folkets röstet.
Mahmood fick dock juryns (i såväl ESC och i Mello har ju juryn triumfat över folket, bl a vann Hero ESC tack vare det).
Salvini gnällde på juryn för att han tyckte de var ”radical chic” (dvs PK). F ö så anser han att Mahmood är italienare (född i Italien med italiensk mor och egyptisk far), men gillade inte hans låt (hade inte ens röstat på honom om de varit från samma stad, som han uttryckt det).

Tycker själv att Mahmood gjorde bättre ifrån sig än Ultimo finalkvällen. Bägge låtarna är dock bra, så för mig var det hugget som stucket. Möjligtvis funkar Mahmoods låt bättre i ESC, Ultimos låt var mer typiskt ”italiensk”. San Remofestivalen är just San Remofestivalen och inget mellotrams - vinnaren där etbjuds att representera Italien i ESC men kan tacka nej (frågan går väl till tvåan då).

Ultimo (relativt ung och orutinerad) hade väl mellan raderna uttryckt besvikelse över att han inte vann, och har fått en del skit för det.
Ungefär som det kan vara här i Sverige.

Regeringen borde inte lägga sig i tävlingen, men det gjorde de. I låten finns arabiska uttryck, så Salvini "fick hicka" plöstligt. Fel låt vann, tyckte han. Biträdande premiärminister Luigi di Maio skrev i sin Facebook att "en avgrundsdjup spricka mellan folket och ’eliten’”.
Citera
2019-02-17, 01:37
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Hur har det någonting att göra med bedömning av en låts kvalité? Måste jag kunna tillverka kaviar på tub för att kunna säga att jag finner det äckligt?

Kan du spela ett instrument bra får du ett helt annat öra för musiken. . Du kan separera allt mycket bättre. Det är som att få på sig ett par glasögon. . Du ser(hör) allt på ett helt annat sätt. Jag känner flera som producerat hits både i sverige och utomlands. När de mixar popmusik så är allt fokus på sång ( trummor i andra hand). Folk som bara lyssnar på den typen av musik är oftast folk utan "musikintresse" . De har på musik i bilen, på gymet eller jobbet. . En person som har spelat fotboll på seniornivå ser ju spelet helt annnorlunda än en person som bara lallat lite fotboll på rasterna i mellanstadiet.
Citera
2019-02-17, 01:50
Medlem
Otroligt hur ful de har gjort Erik Saade, han borde definitivt välja en annan stylist. Han har hitler jugend frisyr m.m. , ful outfit alltihop .
Citera
2019-02-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Håller med, hittills bäst, tycker jag.

Njaa, det är svårt och veta vad andra länder kommer med.

Italiens rapplåt Soldi föll inte italienska extremhöger regeringen på läppen. Fick hård kritik av regeringen. Sångaren heter tom Mahmood.

Vem fan bryr sig om Italien? Det här är Sverige, inte något sopigt katolikland.
Citera
2019-02-17, 02:49
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Såg ni Omsr i ABS intervjun? Sicken självupptagen stackare. Herregud, finns det ingen självdistans i pojken?

Ja jävlar, jag såg just intervjun och det var redig skämskudde på den. Snubben verkar helt lost.
Citera
2019-02-17, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
“Evig kärlek oavsett kön”. Jag är inte på något sätt emot homosexualitet men kan Mello någon gång sluta med sin propaganda?

Melodifestivalen är 100% propaganda.
Flyktingar, mångkultur, homosex...
Allt SVT gör är propaganda och indoktrinering. Mello är det främsta exemplet.
Citera
2019-02-17, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Det nya Sverige.
Två negrer presenterar bidraget ”Habibi”.

Ja. Sverige är ett land i fritt fall.

Hur många etniska svenskar är med i år; 5%?
Citera
2019-02-17, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Det är fan bögar och flator och handhjärtan överallt nuförtiden... Hur påverkar det barnen? Inte bra skulle jag tippa på!

Vi har ju rekordmånga barn under 13 år som står i kö för könsbyten runt om på våra sjukhus.
Någon 8-åring satt hos Malou och berättade att han minsann var tjej.

Melodifestivalen bidrar definitivt till att den psykiska ohälsan och förvirringen hos våra barn ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in