Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 02:26
  #1
Medlem
Hej

Har funderat ett tag nu på att göra en politisk blogg och tog modet och gjord en häromdagen. Den är dock inte publicerad än. Finns det något sätt att förbli anonym? Jag har inga dåliga åsikter utan vill bara inte förknippas med det resten av livet om jag inte vill det. Nu pratar jag ju bara om ifall det skulle gå bra.

Jag är center i ekonomi, men samtidigt progressiv i vissa saker men konservativ i andra avseenden. Tror ni jag kan fånga upp en del människor? Tanken är att använda mig av bloggen + Instagram för att förmedla och debattera vad jag tycker, för att jag vill göra det till en slags debattplattform där jag tar upp saker folk inte visste eller andra perspektiv.

Undrar även om någon skulle vilja läsa det jag skriver och ge mig feedback.

Tack på förhand
Citera
2018-09-12, 03:24
  #2
Medlem
Det är ju bara att skapa en blogg under vilket namn du vill?

Och nej, ingen är nog troligen intresserad av att läsa din blogg. Jag menar, vad får dig att sticka ut från alla de 10 000 andra som skapas varje månad?
Citera
2018-09-12, 03:37
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inpensus
Hej

Har funderat ett tag nu på att göra en politisk blogg och tog modet och gjord en häromdagen. Den är dock inte publicerad än. Finns det något sätt att förbli anonym?

Det beror helt på hur du har skapat bloggen? Har du en helt egen hemsida med egen domän eller har du signat upp dig någonstans? Vad för personliga uppgifter ligger du ute med?

Citat:
Ursprungligen postat av Inpensus
Jag har inga dåliga åsikter utan vill bara inte förknippas med det resten av livet om jag inte vill det. Nu pratar jag ju bara om ifall det skulle gå bra.

Finns det folk som går omkring och tänker att dom har dåliga åsikter?

Citat:
Ursprungligen postat av Inpensus
Jag är center i ekonomi, men samtidigt progressiv i vissa saker men konservativ i andra avseenden. Tror ni jag kan fånga upp en del människor? Tanken är att använda mig av bloggen + Instagram för att förmedla och debattera vad jag tycker, för att jag vill göra det till en slags debattplattform där jag tar upp saker folk inte visste eller andra perspektiv.

Undrar även om någon skulle vilja läsa det jag skriver och ge mig feedback.

Tack på förhand

Låter intressant. Men är du inte unik eller väldigt kontroversiell så kommer du ha apa-svårt att dra folk. speciellt att få dom att återkomma.

Kan du länka in bloggen här i tråden sen när du lägger ut den?
Citera
2018-09-12, 14:38
  #4
Medlem
#3 Det har du rätt i, det är nog ingen som tycker det. Menar att jag inte är någon extremist. Jag står nog ut då jag inte följer någon ideologi utan är lite utav varje. Tycker politiker ska sluta vara rädda för att ta i SD o.s.v. Är du intresserad av att läsa något jag skrivit?
Citera
2018-09-13, 01:46
  #5
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inpensus
Tycker politiker ska sluta vara rädda för att ta i SD o.s.v.
Suck. Den som tror att beröringsskräcken med SD utgör någon typ av ödesfråga förstår inte vidden av västvärldens demografiska problematik, eller att den demokratiska ordningen (läs: klientelismen) är en garant för fortsatt globalisering.

Vår globaliserade ekonomiska modell kräver nämligen ett ständigt växande tillskott av invandrare, gärna svagt begåvade (bland svenska företag är Samhall största enskilda arbetsgivare), främst på grund av de låga födslotalen (aborträtten). I ärlighetens namn erbjuder SD, denna Ukip-hybrid med skånsk lantisprägel, inget annat än ytterligare ett liberaldemokratiskt alternativ. Jag hade uppskattat om du hade fokuserat mer på partiprogrammet och mindre på svartmålningen i media, och därmed insett att motståndet till EU och Nato är den verkliga akilleshälen (regeringsarbete avser huvudsakligen säkerhets- och utrikespolitik).

Slutligen undrar jag verkligen varför du valde att skriva här i det konservativa delforumet när ditt perspektiv är så uppenbart vänsterorienterat. Jag tror att du innerst inne vet att världen har nog av kulturmarxistiska bloggare.
Citera
2018-09-15, 17:34
  #6
Medlem
Läser folk fortfarande bloggar? Tror det är extremt svårt att slå igenom om du ska vara anonym. Folk som får massa följare är typ människor som Joakim Lamotte och Arga blatten som är offentliga och satsar på video istället för blogg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback