Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 00:43
  #1
Medlem
Jag skulle av praktiska skäl vilja ha ett program som jämför trafiken genom mitt nätverk mot en databas med IP-adresser, portar och/eller PID.
(Istället för att exempelvis skriva netstat -abno i cmd och på egen hand jämföra vart och ett).

Finns det något sådant?
Om inte, vart ska en novis börja för att lära sig bygga? (programspråk o.s.v.)

Tacksam för svar.
Citera
2018-09-12, 01:23
  #2
Medlem
Du kan pipea utdata frpn protrammet du nämnde ovan in i ditt egna program. Eller så kan du använda wiresharks api elr något motsvarande. Sen kör du bara databaskontroller i ditt egna program.

Edit: såg nu att du skrev genom mitt ”nätverk” och inte datorn. Antingen så får du övervaka all trafik på alla datorer i nätverket eller så kan du kolla om din router kan logga ner nätverkstrafik mot en fil.
__________________
Senast redigerad av GibbY 2018-09-12 kl. 01:35.
Citera
2018-09-12, 03:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GibbY
Du kan pipea utdata frpn protrammet du nämnde ovan in i ditt egna program. Eller så kan du använda wiresharks api elr något motsvarande. Sen kör du bara databaskontroller i ditt egna program.

Edit: såg nu att du skrev genom mitt ”nätverk” och inte datorn. Antingen så får du övervaka all trafik på alla datorer i nätverket eller så kan du kolla om din router kan logga ner nätverkstrafik mot en fil.

Det är pipelinelösningen jag är intresserad av i utgångspunkt.
Wireshark har slagit mig men då går jag miste om PID om jag förstått det rätt.
Informationen jag vill ha är både IP inklusive port samt PID. Missar jag något nu?

Tack för svaret.
Citera
2018-09-13, 21:04
  #4
Medlem
Varför funkar inte denna?

(BAT-FIL SOM SKA SKAPA LISTA MED IP GENOM NETSTATKOMMANDO)
https://www.schneider-electric.co.in..._tcp_ports.bat
__________________
Senast redigerad av Brorfar 2018-09-13 kl. 21:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback