Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-11, 20:03
  #1
Medlem
Ja. Äntligen kan ni sova lugnt på nätterna igen. Bebisen kan skrika bäst den vill. Det är oerhört effektivt för nerverna, och kan säkert förhindra ett och annat shaken baby dödsfall.

Jag har alltid öronproppar runt bebisar. På tåg, flygplan, båt, you name it.

Jag ser ofta hysteriska föräldrar som skriker åt barnen att "HÅLL KÄFTEN!". Att ni inte köper dessa öronproppar? De bästa finns på vanliga sjukhus apoteket, de har högst dämpning.
__________________
Senast redigerad av KristusKorus 2018-09-11 kl. 20:11.
Citera
2018-09-11, 20:10
  #2
Medlem
En annan, förvisso dyrare lösning men minst lika effektiv, är att resa i 1:a klass. Då slipper man alla övriga störningsmoment också.
Citera
2018-09-11, 20:12
  #3
Medlem
blobben!!!s avatar
Vilken förälder skriker "håll käften" åt sitt barn? Kanske något tjackluder eller en alkisfarsa möjligtvis.

Brukar ibland använda öronproppar på natten när frugan ammar. Om ditt barn skriker så behöver den hjälp. Den skriker inte för att jävlas. Om andras barn skriker så har min tinnitus redan överröstat ungen. Inga problem.

När jag var tonåring tyckte jag också att skrikiga ungar var satans jobbiga.
Citera
2018-09-11, 20:13
  #4
Medlem
Helt rätt. Det är nästan så man skulle gå runt med några extra för att dela ut, så barnen skonas från föräldrarnas utbrott.
Citera
2018-09-11, 20:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Om ditt barn skriker så behöver den hjälp. Den skriker inte för att jävlas.

Jag förstod att detta skulle komma. Man kan såklart ta hand om ungen trots att den skriker. Nu med 19 db lägre bebis effekt.
__________________
Senast redigerad av KristusKorus 2018-09-11 kl. 20:29.
Citera
2018-09-11, 20:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Helt rätt. Det är nästan så man skulle gå runt med några extra för att dela ut, så barnen skonas från föräldrarnas utbrott.

Ja! Bodde vägg i vägg med en sönderstressad mamma en gång. Borde bjudit henne på öronproppar. Hon skrek jämt åt sina barn att hålla käft.
Citera
2018-09-11, 20:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
En annan, förvisso dyrare lösning men minst lika effektiv, är att resa i 1:a klass. Då slipper man alla övriga störningsmoment också.
Du är störtskön.
Citera
2018-09-11, 20:19
  #8
Medlem
Deckard-Cains avatar
Du har inte tänkt på att föräldrarna kanske försöker då tyst på ungjäveln för att skona de resenärer som inte har öronproppen ipluggad?
Citera
2018-09-11, 20:20
  #9
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
En annan, förvisso dyrare lösning men minst lika effektiv, är att resa i 1:a klass. Då slipper man alla övriga störningsmoment också.

Barn kan resa i 1:a klass också
Citera
2018-09-11, 20:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Barn kan resa i 1:a klass också

Har då rest i en herrans massa år, och aldrig någonsin behövt bli besvärad av ett gråtande barn. Dom extremt få som har barn där är hövliga nog att gå iväg, bort till andra passagerare, med sitt gråtande barn.
Citera
2018-09-11, 20:43
  #11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus
Ja. Äntligen kan ni sova lugnt på nätterna igen. Bebisen kan skrika bäst den vill. Det är oerhört effektivt för nerverna, och kan säkert förhindra ett och annat shaken baby dödsfall.

Jag har alltid öronproppar runt bebisar. På tåg, flygplan, båt, you name it.

Jag ser ofta hysteriska föräldrar som skriker åt barnen att "HÅLL KÄFTEN!". Att ni inte köper dessa öronproppar? De bästa finns på vanliga sjukhus apoteket, de har högst dämpning.

Som "collateral damage", dvs. tredje part som får genomlida skrikande barn på flyg och kollektivtrafik, så funkar öronproppar/noise cancelling headphones bra.

-Speciellt om småbarnsföräldrarna inte tröstar ungen. Har sett flera småbarnsmammor med ungar i barnvagn, där ungarna skriker i högan sky utan att föräldern gör något alls.

Men som förälder, ska man ABSOLUT INTE stoppa öronproppar i öronen för att slippa höra ungen skrika. Ungen skriker inte utan anledning. Att som förälder stoppa in öronproppar för att slippa höra ungen skrika, är som att ha öronproppar för att slippa höra brandvarnaren..

(Sedan finns det ungar som skriker pga. tandsprickning etc, eller helt utan anledning, och detta är en helt annan sak.).

-När jag tar tåget (inte jätteofta, men det händer) tar jag oftast första klass, då man oftast slipper barnfamiljerna där. Flyget är en annan femma, privat är jag för snål att betala 10.000 extra för att slippa skrikande ungar i två-tre timmar.. Men i tjänsten...
Citera
2018-09-11, 20:46
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
En annan, förvisso dyrare lösning men minst lika effektiv, är att resa i 1:a klass. Då slipper man alla övriga störningsmoment också.
På den tid jag åkte kollektivt, så bokade jag alltid rök-kupé, även om jag inte rökte. Allt för att slippa barn, hundar & utvecklingsstörda.

Funkade klockrent.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback