Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 19:41
  #1
Medlem
Inledningsvis: Lite oklart var denna tråd ska ligga så placerar den här tills vidare så får mod flytta om den hamnat fel.

Jag har sedan en tid tillbaka en ny laptop som jag använder för studier. Fick den gratis så är inte helt hundra på värdet. Det är en Lenovo Yogabook 700.

Allt som allt fungerar den bra men när det kommer till just Facebook så havererar den fullständigt. Man kan skriva en kommentar och gå och hämta en kopp kaffe medan bokstäverna man skrivit en efter en dyker upp på skärmen, laggar även något förskräckligt i övrigt.

Har kört en systemåterställning för hela datorn, defraggat etc och allt man brukar göra när något krånglar men problemet kvarstår. Använder chrome.

Har någon ett förslag på hur jag löser det här?
Citera
2018-09-11, 20:35
  #2
Medlem
Testa mobil versionen https://touch.facebook.com/
Citera
2018-09-11, 21:36
  #3
Medlem
Exakt lika här! Sitta och vänta på att chatten och bokstäverna ska laddas fram. & att öppna en bild är bara att glömma. sitter på en bra rigg med
Citera
2018-09-11, 21:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Testa mobil versionen https://touch.facebook.com/

Intressant, det fungerar helt utan problem!

Kan det vara så att faktumet att min dator har en touchskärm ställer till det..?
Vill dock helst inte använda den mobila sidan då den inte riktigt är anpassad men som substitut går det an.

Har du några förslag?
Citera
2018-09-12, 00:00
  #5
Avstängd
Paris24s avatar
Exakt samma för mig, ett mysterium. Jag har en snabb stationär dator, inga speciella andra program på, senaste Chrome, och sydsvenskan facebook är så seg att jag knappt kan scrolla en sida. Är det någon javascript-kod som tar hela min datorkraft? Vad kan jag göra? Utom att köra mobil-versionen.
Citera
2018-09-12, 00:30
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-09-12, 06:52
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Inledningsvis: Lite oklart var denna tråd ska ligga så placerar den här tills vidare så får mod flytta om den hamnat fel.

Jag har sedan en tid tillbaka en ny laptop som jag använder för studier. Fick den gratis så är inte helt hundra på värdet. Det är en Lenovo Yogabook 700.

Allt som allt fungerar den bra men när det kommer till just Facebook så havererar den fullständigt. Man kan skriva en kommentar och gå och hämta en kopp kaffe medan bokstäverna man skrivit en efter en dyker upp på skärmen, laggar även något förskräckligt i övrigt.

Har kört en systemåterställning för hela datorn, defraggat etc och allt man brukar göra när något krånglar men problemet kvarstår. Använder chrome.

Har någon ett förslag på hur jag löser det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Exakt samma för mig, ett mysterium. Jag har en snabb stationär dator, inga speciella andra program på, senaste Chrome, och sydsvenskan facebook är så seg att jag knappt kan scrolla en sida. Är det någon javascript-kod som tar hela min datorkraft? Vad kan jag göra? Utom att köra mobil-versionen.
Vilka webläsare har ni provat?
Citera
2018-09-13, 17:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vilka webläsare har ni provat?
Chrome, firefox, yandex.. lika på alla! tar ca 30 sekunder för en flik att Ladda fram..
Testade logga in på damens konto och lika där. Så något med datorn måste det vara :P
i7 7600k
gtx 1070
16gb ram
Citera
2018-09-25, 18:38
  #9
Medlem
har samma problem....
Citera
2018-09-25, 23:22
  #10
Medlem
Terranulliuss avatar
Prova följande med Hardware Acceleration, stäng av eller sätt igång och se om det blir någon skillnad

https://www.thewindowsclub.com/disab...firefox-chrome
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback