Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-25, 13:18
  #25
Medlem
Prodelins avatar
Jag skulle nog flytta till Florida, köpa en liten tvåa vid stranden i gated community alternativt flytta till Monte Carlo.
Citera
2018-09-28, 14:54
  #26
Medlem
lepops avatar
Kanada utan tvekan. Har dock inte riktigt bestämt mig vilken stad, Toronto kanske...
Citera
2018-09-29, 17:25
  #27
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armend123
Säg att ni ärver mycket pengar vilket öppnar upp möjligheten att bosätta er i valfritt land på jorden. Vilket land hade ni valt och på vilket sätt gör det nya landet er lyckligare till skillnad från Sverige?
Är man naiv som tror att det är grönare på andra sidan?

Inte fan är det i mellanöstern eller i Afrika iallafall. Finland tror jag. För mycket idioter, medlöpare, bland mina landsmän här i Sverige.

Södra Chile vore ett alternativ. Chilenarna förvaltar alltid sitt land rätt. När de höll på att slira räddade Pinochet situationen.

Ryssland också kanske. Förutsatt Putin får en efterträdare som påminner om Putin.

Norra USA också, möjligen, men deras stora land verkar vara alltför illa skuldsatt för att jag helt ska kunna lita på en framtid där.
Citera
2018-10-10, 11:16
  #28
Medlem
Schweiz
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback