Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 13:45
  #1
Medlem
Detta är lite fantasi men något jag kom på.Vi säger att man skapade ett samhälle för bara snygga personer..världens snygga personer.hur skulle detta samhälle se ut efter säg 200 år ? Skulle de vara super inteligenta o snygga ?
Citera
2018-09-11, 13:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Detta är lite fantasi men något jag kom på.Vi säger att man skapade ett samhälle för bara snygga personer..världens snygga personer.hur skulle detta samhälle se ut efter säg 200 år ? Skulle de vara super inteligenta o snygga ?

Snygga personer brukar iofs ofta vara rätt korkade. Tror det skulle bli "bimbo land"..
Citera
2018-09-11, 14:02
  #3
Medlem
kvinnor: Colombia, Island
män: Danmark, Sverige
Citera
2018-09-11, 14:08
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Du talar om att välja ut snygga människor. Varför skulle dom bli intelligenta efter 200 år?
Citera
2018-09-11, 14:42
  #5
Medlem
Vet inte om jag tror på det där med att just snygga människor får snygga barn, ofta är det en massa omständigheter som också spelar in. Visst finns det dock folkslag, orter osv som har en högre andel snygga än andra.
Citera
2018-09-11, 15:03
  #6
Medlem
Om alla ser lika dana ut blir ingen direkt snygg.
Ungefär som alla hus ser lika ut . Wow vilket fint hus du har tegel å dörr

Fast å andra sidan är det väl så det funkar.
Vi tar det snyggaste vi hittar. Å så blir vi snyggare å snyggara. Finns inga fula idag
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-09-11 kl. 15:06.
Citera
2018-09-11, 16:10
  #7
Medlem
Vackra kvinnor vill inte att deras kroppar skall bli förstörda genom en massa graviditeter. Det vill inte deras män heller, så avelsprogrammet skulle knappast fungera.

Vad män beträffar är saken ohjälplig: vi är, som George Costanza påpekar i Seinfeld, alla fula och motbjudande.
Citera
2018-09-11, 16:12
  #8
Medlem
Sheen999s avatar
Varför skulle landet skilja sig från ett land med bara fula jävlar i förutom i just utseendet på folket? Och varför skulle intelligensen förbättras? Din trådstart är ju ett rätt bra exempel på att utseende och intelligens inte har någon koppling.
__________________
Senast redigerad av Sheen999 2018-09-11 kl. 16:19.
Citera
2018-09-13, 14:38
  #9
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Detta är lite fantasi men något jag kom på.Vi säger att man skapade ett samhälle för bara snygga personer..världens snygga personer.hur skulle detta samhälle se ut efter säg 200 år ? Skulle de vara super inteligenta o snygga ?
Vem skulle välja ut de snygga?

För vad jag har sett så är det långt ifrån alltid som alla som räknas som snygga verkligen är så snygga.

Fotomodeller tex, de anses ju vara snygga.
Men jag tycker inte ens hälften av dem är snygga.
Inte ens bland de mest välbetalda och kända.


Och sen kommer det andra problemet, att kombinera dessa med män som också ska vara snygga.
Och vad jag förstått så är det inte alltid så säkert att dessa två olika ens är attraherade av varandra.

Så att tvinga dem att leva tillsammans och dessutom skaffa barn, det kan nog aldrig gå väl.
En sak är iaf säkert, och det är att det kommer att bildas konkurrens mellan dem också. Och vissa av dem kommer att ses som fulare än andra, liksom andra är snyggare än andra.

De fulaste av de snygga kommer att uppfattas som fula även om de enligt andra är snygga.
Och ingen vill ha en ful partner ...
Citera
2018-09-14, 15:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Vem skulle välja ut de snygga?

För vad jag har sett så är det långt ifrån alltid som alla som räknas som snygga verkligen är så snygga.

Fotomodeller tex, de anses ju vara snygga.
Men jag tycker inte ens hälften av dem är snygga.
Inte ens bland de mest välbetalda och kända.


Och sen kommer det andra problemet, att kombinera dessa med män som också ska vara snygga.
Och vad jag förstått så är det inte alltid så säkert att dessa två olika ens är attraherade av varandra.

Så att tvinga dem att leva tillsammans och dessutom skaffa barn, det kan nog aldrig gå väl.
En sak är iaf säkert, och det är att det kommer att bildas konkurrens mellan dem också. Och vissa av dem kommer att ses som fulare än andra, liksom andra är snyggare än andra.

De fulaste av de snygga kommer att uppfattas som fula även om de enligt andra är snygga.
Och ingen vill ha en ful partner ...

Det är en sak att vara snygg,där kan man ha olika åsikter..men en liten procent av människor är verkligen attraktiva och snygga och ingen kan förneka det.Tex George Clooney eller

fotomodeller är dagens mode,de är inte vackra,vackert är något som både människor förr och idag anser vara attraktivt..så säg Grace Kelly,eller Audrey Hepburn
__________________
Senast redigerad av repiuho 2018-09-14 kl. 15:40.
Citera
2018-09-15, 12:10
  #11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Det är en sak att vara snygg,där kan man ha olika åsikter..men en liten procent av människor är verkligen attraktiva och snygga och ingen kan förneka det.Tex George Clooney eller

fotomodeller är dagens mode,de är inte vackra,vackert är något som både människor förr och idag anser vara attraktivt..så säg Grace Kelly,eller Audrey Hepburn
Men även om EN George Clooney kan bedömas som snygg, så hade en hel Grupp av "jämnrankade" snyggon verkligen inte rankats som jämbördiga inom sig.

Någon måste alltid vara den fulaste - även inom en grupp av snyggingar.
I synnerhet om de bara har varandra att utgå från.
Citera
2018-10-10, 23:11
  #12
Medlem
Man kan inte få snygga män utan snygga kvinnor.Sverige har en hel del snygga människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback