Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 13:35
  #1
Medlem
jutsulegendens avatar
Hej. Ska försöka förklara så enkelt jag kan

Jag driver en idrottsförening och jag har lagt in alla mina medlemmar i telefonens kontaktbok. Ibland via programmet "kontakter" i datorn, ibland via mitt konto på hemsidan iCloud.com. Alla medlemmar sorteras i grupper/listor i telefonboken beroende på vilken träningsgrupp dom tillhör så jag enkelt kan skicka ut information till rätt folk.
Ibland slutar folk och då flyttar jag deras kontakt till en speciell grupp för in-aktiva medlemmar. (bra att ha ifall någon kommer tillbaka) men den här gruppen vill jag ju inte ha aktiv i mobilen. Jag har provat att avbocka den gruppen i adressbokens inställningar så dom inte ska vara synliga, men då försvinner andra telefonnummer som inte ligger i den gruppen. Varför då?

Jag höll på med "anteckningar" för ett tag sen o upptäckte då att en del anteckningar fanns bara på mobilen medan andra fanns även i "icloud-molnet". Kan det vara så även med mina telefon/epost-kontakter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback