Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-11, 02:41
  #1
Avstängd
Vi säger jag köper något i nån kassa, jag betalar med mitt kort, kan dem se namnet på mig via kortbetalningen i kassan? Eller?
Citera
2018-09-11, 02:59
  #2
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Vi säger jag köper något i nån kassa, jag betalar med mitt kort, kan dem se namnet på mig via kortbetalningen i kassan? Eller?

Nej.
Citera
2018-09-11, 06:13
  #3
Medlem
Sooks avatar
Ibland står det ju namnet på kvittot så nog tror jag svaret är ja med rätt utrustning.
Citera
2018-09-11, 07:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ibland står det ju namnet på kvittot så nog tror jag svaret är ja med rätt utrustning.

fast då är du kanske redan tidigare registrerad kund i den butiken..... kassörskan på ICA ser nog inte ditt namn och tror inte hon skulle bry sig heller....
Citera
2018-09-11, 07:23
  #5
Medlem
Deckard-Cains avatar
Syns inte.
Står bara vilket typ av kort det är som används.

Står kortnummer också. Men många siffror är censurerade.

(Förmodligen för att göra återköp till samma kort)
Citera
2018-09-11, 07:36
  #6
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
fast då är du kanske redan tidigare registrerad kund i den butiken..... kassörskan på ICA ser nog inte ditt namn och tror inte hon skulle bry sig heller....
Nä jag har varit med om att namnet står även i affärer jag inte är kund. Fast kassören ser det nog inte nån annanstans. Annars står det ju på kortet ändå
Citera
2018-09-11, 12:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä jag har varit med om att namnet står även i affärer jag inte är kund. Fast kassören ser det nog inte nån annanstans. Annars står det ju på kortet ändå

Då vart du kund i butiken genom ett abonnemang kanske?:P Eller menar du att du sett ditt namn på ett kvitto utan medlemskort eller att du själv uppgivit ditt namn?
__________________
Senast redigerad av SVEGOT 2018-09-11 kl. 12:16.
Citera
2018-09-11, 14:53
  #8
Medlem
Står det inte när du betalar med visa?? Man måste ju skriva under kvittot och visa leg om ja inte minns fel, har inte bott i Sverige på 12 år så ja kan ju ha fel.
Citera
2018-09-11, 16:13
  #9
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVEGOT
Då vart du kund i butiken genom ett abonnemang kanske?:P Eller menar du att du sett ditt namn på ett kvitto utan medlemskort eller att du själv uppgivit ditt namn?
Ja, exempelvis utomlands i affärer jag aldrig någonsin besökt tidigare.
Citera
2018-09-11, 16:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ibland står det ju namnet på kvittot så nog tror jag svaret är ja med rätt utrustning.

Namn på kvittot har jag aldrig sett heller ens hört talas om. Existerar det så måste det vara mycket ovanligt.
Citera
2018-09-11, 16:21
  #11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Namn på kvittot har jag aldrig sett heller ens hört talas om. Existerar det så måste det vara mycket ovanligt.
Det är självklart ovanligt. Det står ju inte direkt på ica
Citera
2018-09-11, 16:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, exempelvis utomlands i affärer jag aldrig någonsin besökt tidigare.

Bara att bifoga bild i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback