Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 21:56
  #1
Medlem
Jag har användt olika linux-distrubitioner för att intensivt skicka spoofade emails under en kortare period. Har märkt att mjukvarorna för det antingen är komplexa att komma igång med snabbt, sendmail t.ex eller kostar pengar.

På senare tid har jag kommit i kontakt med mjukvaran sendemail, blev mycket enklare att skicka spoofade emails med den mjukvaran och tänkte att många andra kanske även tycker så. Skriver därför detta inlägg så att flera kanske slipper krånglet med dryga mail-server konfigurationer o.s.v.

Antar att de flesta kör Kali linux eller något liknande. På Kali laddas sendemail ned såhär:

sudo apt-get install sendemail

skriv sendemail i terminalen för att få upp information om vad ditt spoofade email kommer kunna innehålla. För att skicka ett spoofat mail med sendemail behöver du ett konto på en SMTP-server, jag rekommenderar denna tjänst:
smtp2go.com

Ett smakprov på hur ett spoofat email kan se ut i sendemail kommer här:

sendemail -f (från) förnamn.efternam"example.com -t (skicka till) namn.efternam@example.com -o message-charset=utf-8 -u Ämne -m Hej, klicka på den här länken: https://länk.nu -s mail.smtp2go.com:2525 -xu (användarnamn hos smtp2go) -xp (lösenord hos smtp2go)

Några problem jag har stött på är att mail från t.ex. en gmail-adress hamnar i skräpposten på gmail-konton

Happy phishing // venusvexation~aspiring blackhat

P.S. Skicka PM eller nå om du fått problem eller har frågor om något
Citera
2018-09-10, 23:27
  #2
Medlem
Kul att du delar med dig av tipsen, välkommen till forumet. PM får du av mig när du varit medlem i trettio dagar.
__________________
Senast redigerad av anderssson 2018-09-10 kl. 23:28. Anledning: Stavfel
Citera
2018-09-11, 09:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Kul att du delar med dig av tipsen, välkommen till forumet. PM får du av mig när du varit medlem i trettio dagar.
Tack, jag skriver av mig lite, bra att repetera + att andra kan lära sig lite å. Skönt att vara med i en community med likasinnade människor
Citera
2018-09-11, 11:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venusvexation
Tack, jag skriver av mig lite, bra att repetera + att andra kan lära sig lite å. Skönt att vara med i en community med likasinnade människor
Håller med talaren före dig, samt dig. :>

Ps. Har du hört ytcracker - still spam?
Citera
2018-09-18, 17:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Håller med talaren före dig, samt dig. :>

Ps. Har du hört ytcracker - still spam?

Tack, jag har lyssnat en del på ytcracker faktiskt, texterna är asnice.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback