Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 14:42
  #1
Medlem
Jag har ett problem (se topic).

GPUn är Intel HD (520 tror jag, kan kolla när jag kommer hem om det spelar någon roll) och alla grafikinställningar på performance, skärminställning på utvidgad. Ström = allt off.

Någon som vet vilken inställning jag missat?
Citera
2018-09-11, 18:35
  #2
Medlem
Ingen som vet eller lider av samma problem?
Citera
2018-09-11, 22:44
  #3
Medlem
TinFoilHats avatar
Efter som info saknas så får jag väl gissa att du har Win10 i burken å om det stämmer så kan du gå in på Avancerade Energialternativ (sitter själv med eng. språk) så bör du hitta något som heter typ Strömknappar och lock och där ska du kunna välja att inget ska hända när du fäller ner locket.
Citera
2018-09-12, 22:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Efter som info saknas så får jag väl gissa att du har Win10 i burken å om det stämmer så kan du gå in på Avancerade Energialternativ (sitter själv med eng. språk) så bör du hitta något som heter typ Strömknappar och lock och där ska du kunna välja att inget ska hända när du fäller ner locket.

Tack.

Win 10, jepp.

Har redan inställt "Åtgärd när locket stängs" på: "Gör ingenting".

Andra tips?
Citera
2018-09-15, 20:34
  #5
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tack.

Win 10, jepp.

Har redan inställt "Åtgärd när locket stängs" på: "Gör ingenting".

Andra tips?

Gurglade lite på problemet och de första träffarna som kommer upp har samma lösning som redan föreslagits i tråden, dvs att ställa in att inget ska hända när man stänger locket. Andra förslag som kommer upp är att man måste ställa in TV och Monitor rätt när det kommer till vilken som är Main, ex vis detta:
"If you set your external display as the primary monitor, you can put the video on there and have the laptops display as the secondary one and move your work to the now secondary (internal) display, so that when you close the lid it turns that off but keeps the primary (external display) active. That resolves the problem of the laptops display staying on when the lid is closed. Then when youre done you just switch the laptops primary display back to the internal one (or disconnect the external, which should do the same thing.) "

Ovanstående är ett långskott kanske men det är allt som jag orkar leta upp för tillfället.
Citera
2018-09-15, 21:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Gurglade lite på problemet och de första träffarna som kommer upp har samma lösning som redan föreslagits i tråden, dvs att ställa in att inget ska hända när man stänger locket. Andra förslag som kommer upp är att man måste ställa in TV och Monitor rätt när det kommer till vilken som är Main, ex vis detta:
"If you set your external display as the primary monitor, you can put the video on there and have the laptops display as the secondary one and move your work to the now secondary (internal) display, so that when you close the lid it turns that off but keeps the primary (external display) active. That resolves the problem of the laptops display staying on when the lid is closed. Then when youre done you just switch the laptops primary display back to the internal one (or disconnect the external, which should do the same thing.) "

Ovanstående är ett långskott kanske men det är allt som jag orkar leta upp för tillfället.



Jo, det är ju en lösning som jag faktiskt tänkt på - om än lite krånglig. Såg att netonnet hade Logitechs klassiska mediatangentbord K400 för 250.- (fri frakt) och då kan ju laptopen agera HTPC när man inte använder den till annat.

Tack för att du lade ner tid på mitt problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback