Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-09-10, 23:53
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
AFS ligger just nu kring 0,3% i rösträkningen på val.se och där lär de nog ligga i slutet oxo.

Jag tror identitärer kan få in sitt tankegods i mainstream , på samma sätt som feminister och andra i 68-vänstern tog sig in i media och på universiteten för att sprida sina tankar - och numer ser sig 7 av 8 partiledare som feminister som tror på "allas lika värde".

Detta skedde utan att ideologerna haft politisk makt. De gjorde sina åsikter så allmänna att ingen kunde säga emot dem och de vred märklöst debatten till att ha deras perspektiv.

Så det går, men det tar tid. Man måste därför satsa på en långsiktig ideologi och inte bara "ut med packet! Skål!"

Ja, det beror lite på vad man menar med identitär förstås.

Att postmodernismen kan komma att brytas ner och sakta skåpas ut från universiteten tror jag mycket väl kan hända, på sikt, lång sikt. Minst en generation med anhang måste pensioneras.

Däremot är jag inte säker på att rasfixerade identitärer kommer att ha särskilt mycket att hämta ur vetenskapen bara för att en mer realistisk syn på människan som biologisk varelse åter vinner terräng. De gamla idéerna om ras har ju inget viare stöd i vetenskapen även om däremot teorier om ärftlighet, IQ och liknande kan ge raskrigare rätt i vissa frågor.

Rent vetenskapligt tror jag vi går mot spännande tider, däremot vete sjutton om Sverige kommer att vara beboeligt för rationellt tänkande västerlänningar om 20-30 år. Men den internationella vetenskapen kommer att kvarstå oavsett vad som händer med landet som delar ut Nobelpriset.
Citera
2018-09-11, 00:02
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Konstigt att varenda kändis tycks hata SD trots att nästan 20 % av folket röstar på dem. Det är väl så att det fortfarande är tabu att avslöja att man är emot islamisering, våldtäkter, bilbränder, skjutningar osv?
Och jag funderar även över varför det anses rasistiskt att ej gilla massinvandring och allt elände den medför för Sverige och svenska folket???
Att lägga SD och nazister i samma fack är lika idiotiskt, för hotet mot judar idag i Sverige är muslimska invandrare!!!

Herregud vem fan bryr sig om vad kändisar tycker??? De lever ju i en bubbla avskärmad från vanligt folk.
Citera
2018-09-11, 00:09
  #99
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Märkligt sätt att resonera. Du har skrivit massor om hur du själv resonerat och vad du tror om bland annat immigrationen. Nu är det alltså av intet värde plötsligt?

Så antingen måste man hålla med om det du skriver eller strunta i det?
Är du 12 år eller?
Nej. Men trött på att behöva svara på frågor jag redan svarat på. Förstod du inte svaret första gången så förstår jag att du vill se mig som en tolvåring då man ofta vill se upp till äldre samtidigt som man i så unga år har svårt att förstå en skriven text.
Citera
2018-09-11, 00:14
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nej. Men trött på att behöva svara på frågor jag redan svarat på. Förstod du inte svaret första gången så förstår jag att du vill se mig som en tolvåring då man ofta vill se upp till äldre samtidigt som man i så unga år har svårt att förstå en skriven text.

Ärligt talat, vad bråkar du om?

Antingen tror du att immigrationen överskuggar allt annat eller också inte.
Det är det enda jag jag invänt mot, du talade om andra viktiga frågor och jag menade att de inte är viktiga i ljuset av fortsatt massimmigration, var just detta och sedan dess har du svamlat om att jag skall läsa vad du skrivit och bla bla bla.

Vad tror du, är immigrationen frågan som avgör det mesta annat på sikt eller inte?
- Om svaret är ja, hur kan du i så fall inte bortse från bisaker och go all in och rösta på det som ger störst chans att minska den?
- Om svaret är nej, vad är det jag skall läsa för att begripa att ditt nej är så otroligt genomtänkt att det förtar min argumentation?
Citera
2018-09-11, 00:18
  #101
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett citat för att sammanfatta/kommentera den hopplösa stämningen i tråden.


Citat:




Much effort has been devoted to reducing Americans to "flotsam adrift on a human sea," individuals as rootless as rats in a sewer. In this, they have had the co"peration of the large corporations, which have become another device for destroying private property. In 1945, all the businesses in a typical American town, with the possible exception of a branch of the Atlantic & Pacific Tea Company and perhaps one of United Cigars, were owned by local "capitalists." Today the town has only "outlets" of huge corporations, managed by hirelings who are shifted about the country from state to state like tumbleweed on a desert, precisely for the purpose of preventing them from staying long enough in any one place to acquire property, form family connections, and put down roots.


Our enemies have created a generation of isolated individuals as unconnected with others as billiard balls and half-mad with the terrible loneliness of a man in a crowd. In this work of devastation they are abetted by mattoids and rancorous misfits, such as H.G. Wells, (4) who realize that there is only one way to produce a "warless world" and that is to abolish humanity and replace it with zombies deprived of their racial instincts. The dehumanized animals will be herded by God's People, of course.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-11 kl. 00:22.
Citera
2018-09-11, 00:19
  #102
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ärligt talat, vad bråkar du om?

Antingen tror du att immigrationen överskuggar allt annat eller också inte.
Det är det enda jag jag invänt mot, du talade om andra viktiga frågor och jag menade att de inte är viktiga i ljuset av fortsatt massimmigration, var just detta och sedan dess har du svamlat om att jag skall läsa vad du skrivit och bla bla bla.

Vad tror du, är immigrationen frågan som avgör det mesta annat på sikt eller inte?
- Om svaret är ja, hur kan du i så fall inte bortse från bisaker och go all in och rösta på det som ger störst chans att minska den?
- Om svaret är nej, vad är det jag skall läsa för att begripa att ditt nej är så otroligt genomtänkt att det förtar min argumentation?
Du har gjort min förklaring till något personligt. Du köpte inte min förklaring o där borde just du ha slutat tjafsa eller gett en bättre förklaring.
Imigrationen är den åttonde viktigaste frågan för befolkningen. Problem med det? I så fall förstår jag det då man får lära sig att stava i lågstadiet.
Citera
2018-09-11, 00:33
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du har gjort min förklaring till något personligt. Du köpte inte min förklaring o där borde just du ha slutat tjafsa eller gett en bättre förklaring.
Imigrationen är den åttonde viktigaste frågan för befolkningen. Problem med det? I så fall förstår jag det då man får lära sig att stava i lågstadiet.

Nja, det kanske är du själv som inte har koll på hur du formulerade dig?
Post #39

Citat:
Men det visade sig att Svenska folket prioriterade så mkt mer. Först på 8:de plats kom invandringsfrågan.

Detta är bra.

Rätt svårt att tolka detta som något annat än att du tycker det är bra att invandringsfrågan kom på först åttonde plats.

Sedan i post #63 när jag skrivit att den demografiska utvecklingen kan bli omöjlig att vända skriver du:

Citat:
Varför skulle det vända?

[...]

Svenska folket är faktiskt inte så dumma att de bara ser en fråga.

Vilket är precis det jag invände mot. Att tro att det är utslag för klyftighet att inte prioritera immigrationsfrågan. Du skrev således precis det jag har invänt mot hela tiden.

Sov på saken.
Citera
2018-09-11, 00:36
  #104
Medlem
Att de är frågan om medvetet digitalt valfusk råder det ingen tvekan om förutom de sedvanliga valfusket i vallokalerna.

SD fick runt 7% mindre än en stor opionsundersökning som gjordes dagen innan valet och hela 10-12% mindre än de största opionsundersökningarna som varit kort innan valet, medan sossarna mirakulöst nog fick nästan lika många % mer än beräknat.
När länstyrelsens server "krachade" under valnatten hade SD nästan 23% och direkt efter 17% så bara där försvann 6% av SD's röster.
Valfusk nääääääääädå inte i demokratiska diktaturen Sverige inte.
Så summa sumarum försvann ca 35-40% av SDs väljares röster under valdagen om vi utgår från alla de stora pålitliga opionsundersökningarna som gjordes kort innan valet och detta kallas demokrati när det i själva verket är en matematisk omöjlighet.

https://torbjornsassersson.com/2018/...sajt-stangdes/

Att även de rödgröna hamnar på 40,6% och alliansen 40,3% är ju även det ett totalt patetiskt uppenbart valfusk när vi utgår från alla opionsundersökningarna som gjorts innan valet.

Vad gör vi Svenskar åt det största valfusket i Svensk historia? Precis som allting annat, ingenting.

Så grattis Sverige och våra barn och barnbarn, Kalifatet och diktaturen är ett faktum.
Citera
2018-09-11, 00:46
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Svenska folket har sagt sitt: Över 80% vill se den nuvarande utvecklingen fortsätta.
Kanske dags att släppa taget och på alla sätt påskynda utvecklingen för att få det hela överstökat, i stället för att spjärna emot och dra ut på pinan?
Hjälp männisosmugglare, göm illegala, försvåra polisens och myndigheters arbete, driv på för att öka Islams inflytande på alla sätt, kort sagt: Ge järnet ut över stupet när vi ändå ofrånkomligt hamnar där.
Bättre att roat se på när allt kollapsar, än att bli en bitter förlorare.

Det var ett märkligt resonemang.

Jag tror att det är du som är bitter.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback