Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-13, 17:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guten93
Ska jag hårddra det så är det iallfall MINST 13-14år sedan jag var riktigt seriös med löpningen, allt efter det har mest bestått av att göra en liten spurt till bilen, in i affären innan det stänger etc ja vardagliga grejer när det är stressigt. Men det handlar om som längst 100-200m spurt. Det är väääldigt länge sedan jag gav mig ut på en joggingrunda på 2,5-3km.

Mitt mål nu som först är att klara av att jogga 2km på 10min. Det är grundkravet för försvarsmakten. Slutmålet är att klara av milen på 48min.
Sist jag var ute och sprang när jag fick utslagen då hade jag dagen efter riktigt ont i vaderna. Varje steg kändes som om vaderna krampade ihop helt! Detta beror kanske på att vaderna är otränad samt att jag har ändrat stilen man landar på foten. Jag har alltid landat på hälen förut och det har resulterat i smärta i framsidan av vaden/smalbenet men denna gång så testade jag att landa på främre delen av foten men då fick jag ont i vaderna istället... hopplöst...

Jag har själv funderat om det är någon jag blir överexponerad av i form att jag andas in större volymer och mer frekvent när jag springer men det känns väldigt konstigt då detta även sker i -20 grader och 1 meter snö.

Låter helt normalt. Din kropp är sunkig för att beskriva den med ett passande ord. Det gör ont i början men det kommer släppa. Det går ganska fort att vända och gå från sunk till hunk om man bara kör på med ett bra upplägg!
Citera
2018-09-13, 20:24
  #14
Medlem
Haha ja den bittra sanningen är nog att min kropp är sunk även om man själv inte vill erkänna det
Men, men det är bara att sätta igång, IGEN.
Alla började ju någonstans...
Kan dom kan jag!
Om det finns någon här inne som hat gått GMU/GU/lumpen och kan berätta bästa sättet stt träna i för cyklingen på rekryteringsmyndigheten? Har tränat en del fram och baksida lår de senaste veckorna och det känns grymt bra. Det ända jag inte har tränat är vaderna...
Citera
2018-09-14, 13:54
  #15
Medlem
Treantprotectors avatar
Jag brukar nysa till ibland om jag inte druckit ordentligt med vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback