Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 20:38
  #1
Medlem
Hej

Jag har nu bestämt mig för att starta min första injection kur på Testo E 250mg e5d.
Har för ett par år sedan kört en oseriösare kur av dbollar 40mg ed 4v påföljt av nolva 4v, första 2v frontade jag 40mg nolva sedan 20mg i de 2 sista. Det gick oroväckande bra den kuren & blev väldigt vättskefyld på den (självklart) men även med en stor del av muskler.

Ålder: 25år
Längd: 194cm
Vikt: Morgonvikt 97.5kg
Erfarenheter: Tränat på gym i 6år varav 2 har varit seriösare (lite av en periodare) men det senaste året har jag tränat minst 6gånger i veckan.
Kost: Just nu så är min kost stadig på 3300-3500kcal inkluderat 200protien+ 400kolhydrater+ räknar tyvärr inte macros lika väl när jag inte dietar med jag är på överskott varjedag och det räcker för mig. PS: det är ingen grisbulk, jag äter samma måltider som när jag dietar fast större portioner och adderar även olivolja i maten samt mer fetter.
Tillskott: Omega 3, Multivitaminer, BCAA, Creatine, Gainer, Snabba carbs (inkluderat i PWON), liv 52 (leverskydd), Zink, Magnesium.
Tränings upplägg:
Måndag: Thaiboxning (tendens att bli grymt intensivt)
Tisdag: Ben
Onsdag: Bröst
Torsdag: Thaiboxning, samma här det är intensivt så jag kommer eventuellt behöva mer mat måndagar/torsdagar
Fredag: Rygg
Lördag: Armar
Söndag: Axlar

Detta träningsupplägg har jag just nu och jag trivs med att vara aktiv varjedag då jag har brutalt svårt att sitta stilla.

Kur: 12v 250mg e5d testo E
PCT: Clomid & Nolvadex, Kommer ev fixa AI (Arimidex) ifall det behövs mid cycle.

Mina Frågor:
När ska jag starta min PCT? hört 2veckor efter sista stick, vill ha bekräftelse av detta.

När PCT startar kommer jag köra 40mg nolvadex första 2v sedan 2v 20mg
Clomid 50mg första 2v sedan 25mg 2v.
Är detta rimligt?

Kommer jag behöva göra några slags blodprover innan samt efter?

Även hört att man kan köra varannat injection lår e5d för att minska smärtor eller svullnader Stämmer detta?

Är extremt nojig över att få värre gyno än vad jag redan har då jag genetiskt sätt fick det i tonåren.
Hur stor är risken att få det av denna kur och hjälper Arimidex till 100% i så fall?

Jag är inte så rädd över att få biverkningar i andra former såsom acne eller aggresivitet men när det kommer till gyno så är jag betyligare noggran att kunna kontra så all hjälp uppskattas enormt!

MVH
__________________
Senast redigerad av Opauxen94 2018-09-09 kl. 20:46.
Citera
2018-09-09, 21:50
  #2
Medlem
Tja!
JAg skulle ta ett östro prov innan på ex werlabs, för att veta orginal nivåerna, sedan en ca 4-5v in i kuren för ev justering.
Börja inte kuren innan du har köpt hem AI, det kan gå snabbt.

Kör hårt o get swole!
Citera
2018-09-09, 22:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Tja!
JAg skulle ta ett östro prov innan på ex werlabs, för att veta orginal nivåerna, sedan en ca 4-5v in i kuren för ev justering.
Börja inte kuren innan du har köpt hem AI, det kan gå snabbt.

Kör hårt o get swole!

Tack för tipset! Var inne och kolla welabs online tjänster precis och såg att östro testet var endast för kvinnor, skulle du kunna ordagrant exakt rådgiva vilken du skulle tagit innan?
Ja det får ta och göra det!

Tacksam för feedback!
Citera
2018-09-10, 11:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opauxen94
Tack för tipset! Var inne och kolla welabs online tjänster precis och såg att östro testet var endast för kvinnor, skulle du kunna ordagrant exakt rådgiva vilken du skulle tagit innan?
Ja det får ta och göra det!

Tacksam för feedback!

vet ej varför det står så men det går att göra dessa tester som man! OM du är inne för det långaloppet skulle jag haft ett XL-test (tror man måste lägga till östro), sedan under kur ca 4 veckor in (hoppas att ditt werlabs visar testo >55!) testo, östro. efter kur och PCT en till XL för att jämför med org värdena!

Skulle kört en PCT enbart på Tamoxifen
Citera
2018-09-10, 21:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
vet ej varför det står så men det går att göra dessa tester som man! OM du är inne för det långaloppet skulle jag haft ett XL-test (tror man måste lägga till östro), sedan under kur ca 4 veckor in (hoppas att ditt werlabs visar testo >55!) testo, östro. efter kur och PCT en till XL för att jämför med org värdena!

Skulle kört en PCT enbart på Tamoxifen

Så både testo & östro ska ligga >55 under kur, men när vet man om man bör köra AI då?

Varför skulle du inte köra Clomid också under PCT?
Citera
2018-09-10, 21:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opauxen94
Så både testo & östro ska ligga >55 under kur, men när vet man om man bör köra AI då?

Varför skulle du inte köra Clomid också under PCT?

Nej kanske oklart utryckt av mig, många werlabs kan bara visa testo upp till 55. ref värdet för östro är <160! Över får du tänka på AI.

Varför ät massa skit i onödan? det gör inte jag! Lagom är bäst Inte bra! Men finns säkert någon annan som har en bättre åsikt om detta men
Citera
2018-09-10, 23:04
  #7
Medlem
Loafees avatar
Om du tidigare haft problem med gyno kommer det absolut vara en faktor när du börjar spela maracas med hormonerna. Ha alla rimliga motmedel till hands.
Citera
2018-09-11, 15:43
  #8
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Om du tidigare haft problem med gyno kommer det absolut vara en faktor när du börjar spela maracas med hormonerna. Ha alla rimliga motmedel till hands.

+1 på den.

Har du inte råd med ai för dryga tusenlappen i förebyggande syfte har du inte råd med en gyno-operation för 30-35 000 kr.
Citera
2018-09-11, 22:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
+1 på den.

Har du inte råd med ai för dryga tusenlappen i förebyggande syfte har du inte råd med en gyno-operation för 30-35 000 kr.

Det handlar absolut inte om pengarna annars hade det varit helt absurt att ens tänka sig starta med AAS med tanke på vad allt kostar prismässigt, har nu insett att en Arimidex bör finnas tillgänglig så fort man startar en kur
Citera
2018-09-11, 22:04
  #10
Medlem
En fråga till, blir bieffekterna eventuellt mindre om man kör e4d istället för e5d?
Tänker att det bör ju vara logiskt med tanke på att man jämnar ut nivåerna mer då
Citera
2018-09-11, 22:51
  #11
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opauxen94
Det handlar absolut inte om pengarna annars hade det varit helt absurt att ens tänka sig starta med AAS med tanke på vad allt kostar prismässigt, har nu insett att en Arimidex bör finnas tillgänglig så fort man startar en kur

Du SKA ha letro hemma också med tanke på att du redan har gyno. Arimidex är bra för att förebygga, letro har du om det vill sig riktigt illa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback