Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 19:18
  #1
Medlem
Greenlighthazes avatar
Som topic. Hur gör jag en propaganda bot?
Vad exakt är en bot? Vad behövs för utrustning? Egen server?
Citera
2018-09-09, 19:20
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenlighthaze
Som topic. Hur gör jag en propaganda bot?
Vad exakt är en bot? Vad behövs för utrustning? Egen server?

Börja med att googla vad det är för något...
Citera
2018-09-10, 18:46
  #3
Medlem
Greenlighthazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Börja med att googla vad det är för något...
Ok, nu har jag gjort det.
Så åter till frågan: Hur kan jag skaffa/bygga/köpa ett program för att automatisera massutskick?
Citera
2018-09-10, 21:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenlighthaze
Ok, nu har jag gjort det.
Så åter till frågan: Hur kan jag skaffa/bygga/köpa ett program för att automatisera massutskick?
Att skicka ut tusentals mail åt alla håll är inga problem. Sätt upp en mailserver, skriv ett litet skript och börja skicka mail. Det kluriga är att inte bli stoppad illa kvickt. Sånt här upptäcks väldigt snabbt och mailservrar världen över börjar blockera din server. Om du kör servern hemma så lär din operatör ha en del att säga om vad din server gör. Kör du det på något serverhall med dedikerad server eller VPS så kommer de att stoppa dig. Ingen vill ta i spammers med tång. Operatörer och serverhallar riskerar att få sina IP-adresser blockerade vilket skadar övriga kunder.

Så kör en server hemma. Det blir bäst för flest antal personer.
Citera
2018-09-11, 11:50
  #5
Medlem
Greenlighthazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Att skicka ut tusentals mail åt alla håll är inga problem. Sätt upp en mailserver, skriv ett litet skript och börja skicka mail. Det kluriga är att inte bli stoppad illa kvickt. Sånt här upptäcks väldigt snabbt och mailservrar världen över börjar blockera din server. Om du kör servern hemma så lär din operatör ha en del att säga om vad din server gör. Kör du det på något serverhall med dedikerad server eller VPS så kommer de att stoppa dig. Ingen vill ta i spammers med tång. Operatörer och serverhallar riskerar att få sina IP-adresser blockerade vilket skadar övriga kunder.

Så kör en server hemma. Det blir bäst för flest antal personer.

Jag jobbar mycket med mailmarknadsföring. Tror Mailchimp är bättre än egna lösningar.

Men jag vill ha en superbot som startar multipla konton och postar i alla kanaler automatiskt.
Hur göra? Finns det färdiga program/applikationer man kan bygga vidare på eller måste man koda allt från scratch?
Citera
2018-09-11, 13:13
  #6
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenlighthaze
Jag jobbar mycket med mailmarknadsföring. Tror Mailchimp är bättre än egna lösningar.

Men jag vill ha en superbot som startar multipla konton och postar i alla kanaler automatiskt.
Hur göra? Finns det färdiga program/applikationer man kan bygga vidare på eller måste man koda allt från scratch?
Ja det.finns färdiga applikationer för sånt, som kan skapa konton och posta inlägg.
Konton är lite svårare då det ofta krävs verifiering. Men för postningar finns det ofta ett API som man kan använda.
Citera
2018-09-19, 21:59
  #7
Medlem
Greenlighthazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja det.finns färdiga applikationer för sånt, som kan skapa konton och posta inlägg.
Konton är lite svårare då det ofta krävs verifiering. Men för postningar finns det ofta ett API som man kan använda.

Som vad? Har du en länk till "Make your one påvekansbot"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback