Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 18:31
  #1
Medlem
Grobari1970s avatar
Har fått en sprucka på kameran och det har förstört bilden helt och hållet även om spruckan är väldigt liten, har även fått svarta prickar på bilden.. nån som vet vad en reperation skulle ligga på? hörde av mig till apple support men fick bara höra sjuka summor..
Citera
2018-09-09, 18:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Har fått en sprucka på kameran och det har förstört bilden helt och hållet även om spruckan är väldigt liten, har även fått svarta prickar på bilden.. nån som vet vad en reperation skulle ligga på? hörde av mig till apple support men fick bara höra sjuka summor..


en försäkring skulle kanske vara på plats.
Citera
2018-09-09, 19:06
  #3
Medlem
Grobari1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroon
en försäkring skulle kanske vara på plats.

Glömde tillägga att jag ej har försäkring.. haha, endast Hemförsäkring vet dock inte om det går bra med det?
Citera
2018-09-09, 19:08
  #4
Medlem
Beroende på vart du bort någonstans kan du ju alltid gå in till en butik och be om ett kostnadsförslag. Sedan kan man även skicka in mobilen på lagning, exempelvis här;
https://lagaiphone.se/shop/iphone-x-bak-kamera-byte/
Citera
2018-09-09, 19:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Har fått en sprucka på kameran och det har förstört bilden helt och hållet även om spruckan är väldigt liten, har även fått svarta prickar på bilden.. nån som vet vad en reperation skulle ligga på? hörde av mig till apple support men fick bara höra sjuka summor..

Vad är sjuka summor, och för vilken åtgärd? Alltså, vad rekommenderade de, reparation eller utbyte av hela enheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Glömde tillägga att jag ej har försäkring.. haha, endast Hemförsäkring vet dock inte om det går bra med det?

Kolla om din hemförsäkring har sk drulle/olycksfallsförsäkring inbakad. Den kan då ofta täcka om man klantat sig med att tappa en mobil, eller skada kompisens prylar. Det kan ju behöva betalas en självrisk men den kanske är lindrigare än att stå för hela reparationen själv.
Citera
2018-09-12, 01:54
  #6
Medlem
Kolla med hemförsäkringen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback