Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 15:27
  #1
Medlem
Kanske lite dum fråga men är droghundarna vid tullen tränade för att lukta och hitta substanser som benzo också?
Citera
2018-09-09, 15:29
  #2
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFAD666
Kanske lite dum fråga men är droghundarna vid tullen tränade för att lukta och hitta substanser som benzo också?

Undrar jag också. Trodde länge förr att dom bara kunde hitta gräs och pulverknark ( t ex amfetamin)
Alla benso luktar ju olika så det måste vara mkt för en hund att lära sig... fast jag kan ingenting om sånt där
Citera
2018-09-09, 16:02
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det har jag svårt att tro. Tillverkarna kunde ju tillsätta ett distinkt doftämne i tabletterna och förpackningarna.. Typ gräslukt eller annat. Det handlar ju om så små mängder verksamt ämne.
Citera
2018-09-09, 17:22
  #4
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Nej
Citera
2018-09-09, 18:12
  #5
Medlem
cacas avatar
Beror på vad de tränat hunden hitta för substanser.
Citera
2018-09-09, 19:07
  #6
Medlem
Tradens avatar
Kan de hitta sedlar(?) kan de säkert tränas att hitta benso men vem orkar, när det dessutom finns 100 olika sorter.
Citera
2018-09-09, 21:03
  #7
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Kan de hitta sedlar(?) kan de säkert tränas att hitta benso men vem orkar, när det dessutom finns 100 olika sorter.

Det är det jag menar. Finns så fruktansvärt många lukter att lära sig.
Så har man bara piller hemma på ett BRA gömställe så ska det vara lugnt trots att polisen har hund med sig vid husrannsakan
Citera
2018-10-08, 14:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är det jag menar. Finns så fruktansvärt många lukter att lära sig.
Så har man bara piller hemma på ett BRA gömställe så ska det vara lugnt trots att polisen har hund med sig vid husrannsakan

Händer sällan att polisen tar med sig hund under en husrannsakan. Har 2 exempel, en jag kände och en vi fick bevittna. Den jag kände kom det bara 2 poliser och letade. Han var ej misstänkt för langning eller känd sedan tidigare.

Den andra var en langare (känd av polis) och vi råkade befinna oss i lägenheten tätt intill. 5-6 poliser + hund.

Så många hundar finns det inte i Sverige och de som finns hos tull måste roteras. Om nu någon är intresserad utav källan så kan jag försöka ta och leta upp den.
Citera
2018-10-08, 20:56
  #9
Avstängd
nej det gör dom inte, jag har skickat benzo med posten ett flertal gånger och aldrig torskat.


tillomed klarat mig husransakor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback