Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 22:07
  #13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemTheDodo
Haha, troligtvis det enda som doppats i choklad som jag inte gillat.
Tror Åhusglass, som jag vanligtvis föredrog hade en liknande som har lika hemsk.

Den var så vidrig att den inte går att förtränga....
Citera
2018-09-11, 22:54
  #14
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Den var så vidrig att den inte går att förtränga....

Apelsin-isglassen (enbart gul apelsin) med toppen doppad i choklad, jag tror det var Hemglass som hade den, var det iaf. inget fel på.
Citera
2018-09-19, 14:41
  #15
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Många tror att Piggelin glass smakar päron. I själva verket smakar glassen tutti frutti.

Hur upplever du Piggelin?
Alltså, det har inte ens föresvävat mig att den ska smaka tuttifrutti. Jag tycker det smakar klockrent syntetiskt päron. Jag gillar smaken, men det är nog till stor del barndomens förtjänst, Piggelin var väl någon av de billigare glassarna.
Citera
2018-09-25, 22:38
  #16
Medlem
Rospigg1s avatar
Någon som kommer ihåg att man fick med små bilder i päronsplitten. Vet någon varför bilderna försvann och när?
Citera
2018-09-26, 17:29
  #17
Medlem
Krickerts avatar
Vad kostar en Piggelin numera?

Jag minns när dom kostade 4kr.
Citera
2018-09-26, 17:32
  #18
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Smakar melon tycker jag.
Citera
2018-09-26, 19:35
  #19
Medlem
landofmoronss avatar
Päron-ish. Mer päron än tutti-frutti. Vad fan smakar tutti-frutti egentligen?
Citera
2018-09-26, 21:54
  #20
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Päron-ish. Mer päron än tutti-frutti. Vad fan smakar tutti-frutti egentligen?

Nja, knappast päronsmak; om man jämför smaken på isen i päronsplitt från GB och Piggelin är det uppenbart att det är väldigt olika smaker, även om ingen av dessa smakar särskilt mycket päron. Tutti-frutti kan smaka i princip vad dom helst och betecknar olika saker beroende på var i världen man befinner sig. Själva orden i sig är i princip italienska, tutti i frutti, ungefär alla frukter. Med andra ord kan tutti-frutti smaka precis vad som helst, men i Sverige brukar man avse något med obestämd fruktsmak, oftast av artificiell sort snarare än äkta frukter.
Citera
2018-09-28, 09:43
  #21
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Apelsin-isglassen (enbart gul apelsin) med toppen doppad i choklad, jag tror det var Hemglass som hade den, var det iaf. inget fel på.
Jävligt god, saknar apelsinigloon också ja cola med såklart.
Citera
2018-10-03, 13:00
  #22
Medlem
PaperHouses avatar
piggelin smakar sjukt gott på något konstigt sätt, men väldigt kemiskt ändå så det är svårt att förklara. Skulle nog säga att det är nära ananas iaf.
Citera
2018-10-03, 15:09
  #23
Medlem
Studsbolls avatar
GB själva kallar det isglass med tuttifruttismak, så dylikt är väl vad som varit tanken. Utöver druvjuice från koncentrat anges endast "arom" som förklaring till smaken. Därmed lär vi aldrig få veta vad det är som smakar, utöver "blandade frukter".
Citera
2018-10-04, 20:52
  #24
Medlem
Beethovanias avatar
Har alltid fått för mig att den ska smaka kvittens. Tuttifrutti låter fel, men sen har GB bara blivit mer och mer skit de senaste åren. Jag köper i princip aldrig av dem längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback