Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-09, 11:03
  #13
Medlem
Småort är en statistisk term för platser med minst 50 men färre än 200 innevånare.

Sen kommer någon dragande med Kalmar med 67000 innevånare.
Citera
2018-09-09, 11:33
  #14
Medlem
Pusts avatar
Man tar inte ett körkort fort. Det kräver många mils övningskörning innan man får rutin och blir en säker förare. Aspiranten kommer se att man inte har rutin även fast det är en mindre ort.

En rekommendation kan vara att lära känna vägen genom kartor och Street View.
Citera
2018-09-09, 14:26
  #15
Avstängd
Fler förslag om småorter där det rekommenderas att köra upp?
Citera
2018-09-09, 18:50
  #16
Avstängd
Inga fler förslag?
Citera
2018-09-10, 12:09
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Finns knappt tider i de mellanstora städerna i höst (har tänkt mig december som en ev. sista månad för att ta kortet), Alla körprovstider är i princip tagna, oavsett det heter Jönköping, Borås eller Norrköping. Just därför vill jag gärna se förslag om småorter, där det kan finnas tider tillgängliga. Kan ta mig uppåt landet om så krävs, bara det finns boende för de 2 veckorna man gissningsvis stannar under intensivkursens gång. Jag tar gärna emot tips och råd från den som nyligen tagit sitt körkort i en mindre håla, eller någon som tagit körkortet via någon effektiv intensivkurs och som vill dela med sig av smidiga tips. Allt mottages tacksamt!
Kisa, Östergötland.
En bilskola som tar intensivt. Kundunderlaget är varierande.
Trafiken är en rondell och inga trafikljus. Det sjuka är att man även kör upp där.
Har du redan mängdtränat samt att teorin sitter hyffsat så fixar du lappen där på ett minimum av lektioner.
Citera
2018-09-10, 23:07
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kisa, Östergötland.
En bilskola som tar intensivt. Kundunderlaget är varierande.
Trafiken är en rondell och inga trafikljus. Det sjuka är att man även kör upp där.
Har du redan mängdtränat samt att teorin sitter hyffsat så fixar du lappen där på ett minimum av lektioner.


Du har inget namn på denna bilskola?
Citera
2018-09-10, 23:31
  #19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Du har inget namn på denna bilskola?
Testa Eniro eller Google.
Regel nummer ett i teorin. Lär dig att söka info i teoriboken. Funkar även i övriga livet.
Nej, jag har inte namnet.
Citera
2018-10-07, 22:54
  #20
Avstängd
Akut behov att ta körkortet fort (jobb kräver detta), tips på bra trafikskolor?

Intensivutbildning är väl det jag har i tanken, har grundutbildning (kan köra bil) men har tänkt att ta 20 st lektioner för att slipa på allt som redan finns där. (Inte kört bil på några år) Vill helt enkelt vara trygg inför en uppkörning under den kommande vintern helt enkelt. Vilka trafikskolor rekommenderas? (Enbart småstäder, d.v.s ej större städer som Malmö, Göteborg Sthlm. osv. Kan m.a.o ta mig överallt bara det är garanterat att trafikskolan är bra och har hög "klass" på lärare o.s.v.
Citera
2018-10-07, 22:58
  #21
Medlem
Uninteresteds avatar
Motala har jag hört en del bra om.

http://www.artrafikskola.se/
Citera
2018-10-07, 23:02
  #22
Medlem
sunne är ett ställe som har bra rykte. finns inte mycket enkelriktade vägar
och bara ett ställe där det fanns röd ljus.

personalen är växelvis från karlstad. jag körde upp här och fick godkänt,
trots att jag vid sista parkeringenen framför transportstyrelsens lokal
parkerade lite utanför parkeringsrutan.

har du pengar, rik familj etc kan du ta körkort på automatbil mycket lättare
men så klart begränsat i arbetslivet. håller du dig till kommunala jobb så
har de kanske elbilar (automat) som låter dig köra fritt.
Citera
2018-10-07, 23:07
  #23
Medlem
Haubits77Bs avatar
Sveg, Ljusdal, Bollnäs.
Fördel för dessa är möjlighet till billig logi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback