Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 22:20
  #37
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Finns hur många anledningar som helst. Är dem bekväma, tvivlar på sin förmåga att banta eller vad är det frågan om?

Ämnesomsättningen går ner. Jag tror det iaf. Jag vägde väldigt lite när jag var 30. Sedan några år senare hade jag gått upp ganska mycket. Men det var min livsstil som var väldigt rörlig vid just 30. Samtidigt som jag sov extremt bra och åt varsamt (för lite). Jag mådde otroligt väldigt bra fysiskt. Psykologiskt också.

Sedan kom viktuppgången måttlig visserligen men.. av att jag slutade röra på mig, jag sov sämre och åt mera för att försöka piggna till. Nja, jag tror iaf mycket är att ämnesomsättningen minskar och det börjar ske vid 30+.

Nej jag väger inte mycket men vill väga 4-5 kg mindre än nu för att bli av med min något för tjocka mage. Eftersom fett på mig sätter sig ljust på magen.
Citera
2018-09-22, 23:52
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ämnesomsättningen går ner. Jag tror det iaf. Jag vägde väldigt lite när jag var 30. Sedan några år senare hade jag gått upp ganska mycket. Men det var min livsstil som var väldigt rörlig vid just 30. Samtidigt som jag sov extremt bra och åt varsamt (för lite). Jag mådde otroligt väldigt bra fysiskt. Psykologiskt också.

Sedan kom viktuppgången måttlig visserligen men.. av att jag slutade röra på mig, jag sov sämre och åt mera för att försöka piggna till. Nja, jag tror iaf mycket är att ämnesomsättningen minskar och det börjar ske vid 30+.

Nej jag väger inte mycket men vill väga 4-5 kg mindre än nu för att bli av med min något för tjocka mage. Eftersom fett på mig sätter sig ljust på magen.

Varför tror tjockisar så mycket egentligen? Läs i tråden så hittar du svaren.
Citera
2018-09-22, 23:55
  #39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför tror tjockisar så mycket egentligen? Läs i tråden så hittar du svaren.

Du kan gå och bajsa så blir du smalare. Jag är inte tjock. Det är seriöst jag skrev. Vad är fel enligt din ringa uppfattning?
Citera
2018-09-23, 07:19
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du kan gå och bajsa så blir du smalare. Jag är inte tjock. Det är seriöst jag skrev. Vad är fel enligt din ringa uppfattning?

Blev bara så besviken. Trodde du var det eftersom du inte läste svaren i tråden. Visst kan man iof vara övertygad om något som inte är sant ändå.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-09-23 kl. 07:21.
Citera
2018-09-23, 11:46
  #41
Medlem
paprikaflickans avatar
Flera faktorer:
- Man rör sig mindre, lägre metabolismt, samtidigt som man fortsätter äta lika mycket.
- Man blir "bekväm". Kanske har stabil partner och barn. Att hålla sig fit blir en lägre prio.
- Ont om tid. Man kanske har barn och jobbar mycket. Man hinner/orkar inte träna samtidigt som tacofredag och chips i soffan blir en tröst i vardagen.


Att bli tjock är inget aktivt beslut, utan ett resultat av passivitet.
Citera
2018-09-25, 22:29
  #42
Medlem
Inaktivitet och lägre basalomsättning av energi genom en minskande muskelmassa. Fast numera väntas det inte till medelåldern eller senescensen, utan fetman anläggs redan i barndom och ungdom. Hagalna är de, konsumenterna.
Citera
2018-09-29, 22:08
  #43
Medlem
Lägre testosteron nivåer och sämre nivåer tillväxthormon i kroppen.
Citera
2018-09-29, 22:26
  #44
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Är dem bekväma,

Ja, och njutningsäter omåttligt. Dessutom ljuger de och säger "jag äter knappt något". Det är motbjudande att se förfallet.
Citera
2018-09-29, 22:30
  #45
Avstängd
DRD4s avatar
Latheten, bekvämlighetsnarkomani.
Citera
2018-09-29, 22:38
  #46
Medlem
Larasofts avatar
De flesta medelålders som är smala är antingen rökare eller extremt rörliga och kostmedvetna för sin ålder. Sedan magrar man i hög ålder pga depression och minskad matlust.
Citera
2018-09-30, 11:42
  #47
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
De flesta medelålders som är smala är antingen rökare eller extremt rörliga och kostmedvetna för sin ålder. Sedan magrar man i hög ålder pga depression och minskad matlust.
Jag känner en hel del medelåders som är relativt smala utan att vara något av ovannämnda. De är förvisso rörliga men inte extremt rörliga. Men med soffpotatisarnas måttstock så ses kanske måttlighetsträning som extremt i dag.
Citera
2018-10-21, 02:17
  #48
Avstängd
Lägre nivåer av testo och tillväxt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback