Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-08, 22:37
  #1
Medlem
Är det någon som vet historian bakom bögörat?
Myntades det av finniga 90talstonåringar eller finns det faktiskt en historia bakom det?


Vet att det finns en liknande tråd men hittade inget om det jag vill ha svar på.

Jag hade i vänstra!
Citera
2018-09-09, 03:18
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Piercing och body modification
/Moderator
Citera
2018-09-09, 03:24
  #3
Medlem
Det står helt stilla men det känns som om jag har hört. Tråkigt när man inte når någon tanke. Men det är tidigare. Jag var barn när jag hörde om det på åttiotalet och antagligen kommer det ifrån 70-80 snarare och klubbliv. Känns som importerat fenomen. Det på nittiotalet var snarare att de inte skulle ta fel öra eftersom killar kunde ha enbart ett hål, det hade även jag själv länge. Jag minns dock inte varför, infektion som läkte ihop det ena kan det rört sig om och säkert har något sådant kunnat påverkat trenden bland män. Lite som fjortisars första misstag med sminket.
Citera
2018-09-09, 03:35
  #4
Medlem
Det eviga: Vilket öra är det egentligen?
https://www.google.se/amp/s/www.urba...2bEar&amp=true

Google säger: https://tattoopiercer.com/which-ear-...uide-for-boys/
Citera
2018-09-09, 05:53
  #5
Avstängd
therefores avatar
Det är väl höger öra som är bög örat?
Citera
2018-09-09, 11:53
  #6
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är väl höger öra som är bög örat?

Det är egentligen båda öronen, är du tvärsäker på vänster är det rätt. Likaså höger.
Grejen med bögörat är att det avslöjar dig som bög ifall du är osäker på vilket av dem som är rätt.
Citera
2018-09-09, 11:55
  #7
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Det är egentligen båda öronen, är du tvärsäker på vänster är det rätt. Likaså höger.
Grejen med bögörat är att det avslöjar dig som bög ifall du är osäker på vilket av dem som är rätt.

Vart ligger jag om jag är rätt säker på att det är vänster som är rätt?
Citera
2018-09-09, 11:59
  #8
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vart ligger jag om jag är rätt säker på att det är vänster som är rätt?

Svaret lyser genom dina två svar här. Jag beklagar, men du vänjer dig nog..
Citera
2018-09-10, 20:41
  #9
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är väl höger öra som är bög örat?
"Left is right and right is wrong"
Citera
2018-09-11, 13:18
  #10
Medlem
Hade en klasskamrat som tog hål i bögörat och senare i livet kom han ut ur garderoben så tvivlar på att det är en myt även om det såklart kan ha varit så att han var homosexuell hela tiden.

Skulle iallafall inte chansa, inte värt risken.
Citera
2018-09-11, 13:27
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Spelar roll vilket öra?
En man med örhänge är ju bög så att det visslar om det.

Citera
2018-10-01, 00:46
  #12
Medlem
ruttenfimps avatar
Alltid stört mig på snubbar med örhängen iaf om det är en ring. Skulle inte ens umgås med nån som har ring i örat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback