Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-11-05, 07:29
  #73
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas att Rallarsnus och Stjärnsnus återinförs!

Mörkbrunt var iof också trevligt.

Rallarsnus kommer också att gästspela.

”Ett gästspel från förr
För 20 år sedan slutade vi tillverka Mörkbrunt Snus. Nu är den tillbaka som den första produkten i vår serie med historiska varumärken som lanseras under 2018-2019. Andra varumärken som kommer att lanseras i denna serie är Rallarsnus och Svenskt Exportsnus.”

https://www.swedishmatch.se/kop-snus...orkbrunt-snus/

Går även att rösta i länken på det snus man vill ska komma tillbaka.
Citera
2018-11-14, 18:02
  #74
Medlem
Fan vad kul! Beställde en stock mörkbrunt på direkten, ska bli kul att testa Fler som beställt/hunnit testa?
Citera
2018-11-22, 17:32
  #75
Medlem
Probe wiskey snus lös är det enda snus som jag köpt till mig själv sedan 25 år tillbaka i tiden,
Och sedan dom tog bort Det är det som sagt bara general lös som gäller för mig.

Hoppas verkligen dom tar sitt förnuft till fånga och återkommer med det underbara snuset
Citera
2018-11-22, 17:38
  #76
Avstängd
Aanal1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Minns en dosa med grovskuren tobak (kan ha varit nån form av tuggtobak) med en cowboy på locket. Luktade delvis russin. Det var gott. Fanns för 25 år sedan typ.
Golden river
Citera
2018-11-22, 17:41
  #77
Avstängd
Aanal1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Röda lacket finns fortfarande iaf
Har inte sett det på hyllorna de senaste 25åren
Citera
2018-11-22, 18:51
  #78
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aanal1
Har inte sett det på hyllorna de senaste 25åren

https://www.snusbolaget.se/roda-lack...lacket-lossnus
Citera
2018-11-22, 20:23
  #79
Moderator
Mr.Woodss avatar
Nu har jag äntligen fått prova Mörkbrunt Snus, inte alls dåligt tycker jag. Ett "hemmasnus" som rinner ner fint över tänderna så att man har snus i hela truten efter ett tag.

Ingenting att vänja sig vid kanske, eftersom det tydligen bara kommer att tillverkas under en begränsad tid.

Finns här någon äldre snusare som testat och kan vittna om huruvida det är samma smak som förr? Hörde att man lade ner märket eftersom man uppskattade att det endast fanns 200-300 konsumenter som satt och åt Mörkbrunt i slutet av den ordinare produktionen...
Citera
2018-11-27, 13:01
  #80
Medlem
EliasAlucards avatar
Epok enbär! Snusar numera Epok blåbär, men enbär var faktiskt godare. Dessutom fetare prillor. Jävligt snålt och girigt beteende med dessa slimprillor av Winnington AB
Citera
2018-11-28, 17:17
  #81
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu har jag äntligen fått prova Mörkbrunt Snus, inte alls dåligt tycker jag. Ett "hemmasnus" som rinner ner fint över tänderna så att man har snus i hela truten efter ett tag.

Ingenting att vänja sig vid kanske, eftersom det tydligen bara kommer att tillverkas under en begränsad tid.

Finns här någon äldre snusare som testat och kan vittna om huruvida det är samma smak som förr? Hörde att man lade ner märket eftersom man uppskattade att det endast fanns 200-300 konsumenter som satt och åt Mörkbrunt i slutet av den ordinare produktionen...
Det har gjort om snuset mycket de senaste åren, Grovsnus är ju inte som förr och allt snus har blivit "torrare" och har samma konsistens utom Röda lacket och Prima fint.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Epok enbär! Snusar numera Epok blåbär, men enbär var faktiskt godare. Dessutom fetare prillor. Jävligt snålt och girigt beteende med dessa slimprillor av Winnington AB
Kan man kalla Epok för snus?
Citera
2018-11-28, 17:22
  #82
Medlem
vader-s avatar
Lundgrens förbakade!
Citera
2018-11-28, 17:35
  #83
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Kan man kalla Epok för snus?
Epok är ju tobak och nikotin i en prilla, så ja, absolut. Epok är exakt så all snus borde vara (vanligt brunt snus är rätt vidrigt). Dessvärre verkar det som att de kanske kommer sluta sälja Epok nu när de har lanserat Lyft, som innehåller nikotin men ingen tobak.

Själv snusar jag bara Epok, och KickUp Real White Soft Mint, av rasistiska vit supremasistiska skäl
Citera
2018-12-02, 22:15
  #84
Moderator
bernad_laws avatar
Jag vill ha Lucky Strike Bold, saknar det som sjutton.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback