Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-09-08, 17:51
  #1
Medlem
Substans: Ecstasy, kokain, alkohol

Dos: Dag 1: 2/3 av en Ecstasytablett, okänd mg. 0,5g kokain, osäker alkoholmängd. Dag 2: 1/2 Esctasytablett, 1/4 av en Ecstasytablett, osäker alkoholmängd. Inte överdrivet mycket alkohol någon av dagarna.

Ålder: 20-årsåldern Kön: Kvinna Vikt: Normalviktig

Tid: 8+ timmar

Lite bakgrundsinformation: Har aldrig testat någon narkotika i russyfte tidigare. Har benso på recept men tas enbart vid behov. Kan ev. ha testat lite kola när jag var full vid ett tillfälle. Kände dock inget och tror därför att det var scam men vad vet jag. Väldigt oerfaren på fältet. Detta kommer även märkas på alla "fel" som gjordes. Läst på bättre nu.

Beskrivning: Jag och en vän åkte på en weekend-resa till Berlin i år. Vi hade inga direkta planer, förutom att festa. Ingen av oss har erfarenhet av droger tidigare. Vi landar iaf på fredagseftermiddagen, handlar och drar till boendet. Där gör vi oss i ordning, snackar skit och bestämmer oss för att dra för att leta upp något ställe att äta middag på. Det enda vi kollat upp är lite klubbar. Tanken är att ta oss till Berghain. Vi käkar och efter det sätter vi oss och tar något glas på någon bar. Runt midnatt hoppar vi in i en taxi och åker till Berghain. Någon kille kommer fram och frågar om vi vill köpa diverse droger. Min kompis vet att jag varit nyfiken ett tag och gnäller lite när jag pratar med honom. Han och jag går bort en bit och jag köper, vad han påstår, 1 gram kokain. 50 euro, troligen väldig utblandat. Går tillbaka till min vän och vi köar. Så klart i onödan då vi blir nekade inträde. Besvikna går vi mot gatan och ser en ledig taxi. Samtidigt ser 2 killar samma taxi, det visar sig att dem också är svenskar. Vi hoppar alla in i taxin och åker till Wild Renate, som varken jag eller min kompis kollat upp. Vi kommer in och beställer först något i baren. Sen splittar vi och killarna på oss. Det finns massa smårum och under min och mins kompis upptäcktsfärd på klubben går vi in i ett och upp för någon liten stege till ett slags loft. Vi båda känner oss fnittriga och busiga, helt oerfarna kring detta. Precis när vi tänkte dela på lite kola dyker en snubbe som är så jävla väck upp. Han blandar språk han pratar på och bjuder oss på något vitt pulver, kola eller amfetamin tänker vi. Kände inget märkbart då. Jag tog lite av min kola oralt/gnugga i tandköttet. Domnade mest bort. Efter en stund virrar jag och min kompis iväg till toaletterna där vi delar på resten 50/50. Troligen 0,4g var. upp i näsan. Gör ont och blir rinniga i näsan. Under tiden kan vi ha druckit mer, efter detta går vi i alla fall till baren. Stöter på de två svenska killarna igen, dansar mycket. Det händer flera gånger att vi kommer ifrån varandra och sen hittar varandra av en slump. Längre fram sätter vi oss på någon större slags madrass där och vi bara snackar på.

Nu till det faktiskt roliga! De bjuder oss på E. Ljuset är dåligt så vet inte exakt vilken färg tabletten hade, jag trodde åt det röda, kanske mörkröda hållet. Kompisen trodde svart dagen efter. Jag får en tablett och slänger snabbt in den i munnen. Killarna skriker "Vänta!" och jag har som tur inte svalt. De säger åt mig att bita av 1/3, jag gör det och min kompis gör det samma. Vi väntar ett tag, hon känner av det men inte jag. Efter en stund till tar jag den sista 1/3 biten. Vi går till baren igen och dricker något mer. Här har det gått lite tid och det är nu det slår. Får nästan pirr i armarna när jag tänker på det. En sån jävla skön känsla! Jag och min kompis vill bara dansa. Allt är kul och känns underbart. Vi dansar hur länge som helst och går då och då runt i klubbens smårum. Vid ett tillfälle på dansgolvet så i princip tryckardansar vi. Bara kramas och låtar händerna gå och upp ner längs ryggarna. Det kändes som den bästa kramen man någonsin haft! Allt kändes så intensivt och mysigt, helt underbart. Vi båda är så glada och lyckliga. För att inte tala om kåta! Aldrig har jag känt en sån kåthet i bara allmänhet, alltså att inte vara tänd på en specifik person. Vid något tillfälle när jag kommer ut från toaletten och ska tvätta händerna ser jag mina pupiller, hade ingen aning och blev som världens chock. Drar till min kompis på dansgolvet. Vi dansar med ett syskonpar, en bror och en syster. Jag hånglar med brorsan, kompisen med syrran. Dansar länge med dessa. Jag är redo att ha sex på toaletten med den här killen. Vi kunde inte dra någonstans då han var där och hälsade på sin syster. Jag har aldrig ens haft ett krogragg eller ens haft sex påverkad tidigare och allt min kropp ville var att dra in honom på en smutsig klubbtoa. Nu blev det inte så, han hade visst lite bättre disciplin. Jag minns att jag vid tillfällen ofta gick till baren och bad om vatten. Svettades mycket och var så törstig. Jag och min kompis går ut med de två syskonen för att ta luft. Vi sitter på klubbens uteplats och allt känns underbart. Det liksom vibrerar i hela kroppen och alla intryck är så härliga. Syskonen får veta att det är vår första gång på E och blir förvånade/mer förstående. Jag är mer hög än vad min kompis är då jag tagit mer, är antagligen sjukt jobbig. Tar bland annat på mina byxor, materialet är så skönt att gnida händerna mot. Vi alla fyra sitter där ute och snackar om allt möjligt. Mitt fokus är värdelöst. Ibland pratar jag på svenska med min vän men när syskonen pratar på tyska blir jag förvånad. Vid flera tillfällen är jag väldigt nära både systerns och broderns ansikten. Djup ögonkontakt och mina händer på deras ansikten, det kändes så intensivt och skönt. Man måste ha framstått som helt dum i huvudet. Fina var syskonen i alla fall. Försökte hjälpa en när man tappade bort sig i det man pratade om, lyssnade på allt flum. Klockan blev mycket, kanske halv sju, jag och brodern bytte messenger "ifall han kommer till Sverige" etc. De drog hem, minns inte riktigt den biten eller hur vi sa hejdå. Jag och kompisen är kvar. Jag vill festa mer! Vi går in igen. Dansar. Kompisen vill hem, inte jag. Mitt rus är starkare och håller i sig längre. Vi kommer bort från varandra och letar efter varandra. Dansar mer och bara hittar konstiga människor i de små rummen. Minns att hon vid ett tillfälle stod vid någon telefonautomat och pratade med någon random, inne på klubben. Det fanns gamla telefoner där, kopplade till varandra. Dansar mer och kommer ihåg att jag pratade med en väldigt snäll kille, gav honom kyssar som tack när han hjälpte mig hitta min kompis jag tappat bort. Blev väldigt social, glad och kåt helt enkelt. Hittar kompisen och dansar mer. Till slut drar vi hem, fast jag inte vill. Klockan är halv tio och vi tar en taxi hem. Taxichauffören spelar hög musik och vi dansar i baksättet. Väl framme på rummet kan vi inte sova, pratar skit och är glada. Somnar nog runt 12, går upp 17 väldigt bakis/illamående. Jag hade dessutom en söndertuggad mun, hade iaf fått hjälp av syskonen och andra med tuggummi under natten. Min kompis hade inte det problemet.

Här börjar en hel del fel. Förutom att vi kanske inte borde testat E från en främling, på en klubb första gången, utan någon som "håller koll" så varken åt eller sov vi tillräckligt. Fest stod på schemat dag två med. Dumma som vi var tog vi E igen dagen efter på klubben Tresor. Kör bara en snabb genomgång av den dagen. Vi köpte en tablett Esctasy av någon utanför klubben. Har förat på någon bar innan och dricker mer när vi kommer in. Delar på tabletten 50/50. Känner men inte alls lika mycket eller på samma sätt. Träffar några och vi får dela på en halv tablett till. Jag har mest dåliga symptom. Vissa känslor av att det är nice men mest negativa. Tuggar massor. Har hallisar, främst ljud. Stod vid ett tillfälle och väntade på min kompis utanför toaletten. Hon ropar på mig. Jag hör hennes röst ropa mitt namn två gånger. Ropar tillbaka och letar efter henne. Hon svarar och när jag frågar vad hon ville så hade hon inte alls ropat. Senare under natten hörde jag hennes röst flera gånger, fastän hon inte var där. På dansgolvet såg jag i typ 2 sekunder ett piratspöke som var grönt och typ av rök, skitläskigt. Min kompis tog mycket mer denna kväll. Tror hon tog kola och minst en hel tablett E till. Hon var så jävla hög och jag var orolig och samtidigt hög/mådde dåligt/dåligt rus. Vi skulle flyga på morgonen så jag sa åt henne att inte ta mer men det gjorde hon såklart. Vid ett tillfälle var jag lämnad ensam i typ fyra timmar för att hon skulle ligga. Gick mest runt och mådde dåligt. Tuggade sönder min mun ännu mer. Pratade med lite folk här och där. Mådde mest dåligt men hade även stunder av mer rus. När ljus och ljud var underbart. När det var härligt att dansa eller med lite hudkontakt. När kli på armen av någon random var asskönt. Mest mådde jag sådär dock. Hur som helst, vi drog hem vid halv nio. Sov 1.5 timme och sen var det flyget hem. Som tur var kompisens pupiller i normal storlek då.

Min tanke kring kolan måste vara att det säkert inte var så bra kvalitet och säkert att man var påverkad av annat med. Man kände säkert av det iom att man inte blev trött och det kanske bidrog till att man var så social men upplevde inget rus av det.

Dagarna efter mådde jag så dåligt. Skakig/Ryckningar ibland, svårt att somna, som tinnitus när man skulle sova och det var alldeles tyst, lite rädd/paranoid känsla, svettades mer, mycket nedstämd och nära till tårar. Fyfan! Kände även en slags förälskelse kring brodern. Är det något fenomen? Instant crush när man är på E? Börjat gå över iaf, var som att verkligen känna sig förälskad. Skulle dock inte banga på att träffa honom, hehe. Nu vill man ju mest uppnå känslan man hade dag 1 men man ska väl vara duktig och vänta tillräckligt länge mellan omgångarna.

Utvärdering: Dag 1: 5/5 Dag 2: 2.5/5
Citera
2018-09-12, 02:56
  #2
Medlem
ChemicalGirls avatar
Vad roligt att du fick en bra upplevelse!
Men hur tänker du nu med droger? Kommer du ta igen och andra eller inte?
Citera
2018-10-23, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Vad roligt att du fick en bra upplevelse!
Men hur tänker du nu med droger? Kommer du ta igen och andra eller inte?

Ja, det kommer jag göra. (Och har gjort, hehe.)
Citera
2018-10-23, 19:12
  #4
Medlem
TheRealDoggeDs avatar
Bra, beskrivande tripprapport .Skulle anta att dag 2 blev sämre eftersom dina seratonin-depåer förmodligen var helt uttömda.
Citera
2018-10-24, 13:43
  #5
Medlem
HenkWeeders avatar
Framöver så vet du ju av egen erfarenhet att en kväll är det som är optimalt när det kommer till tunga grejer som mdma. Men eran resa och erat kalasande fick mig bra sugen så tummen upp för en sjysst rapport (:

/molly
Citera
2018-10-24, 18:05
  #6
Medlem
Två-dagars kan bevisligen vara riktigt tungt (på andra dagen). Tur att allt gick bra! Renate är ett riktigt skevt ställe
Citera
2018-10-30, 12:59
  #7
Medlem
Ja man har läst på lite bättre nu, haha. Allt blev så spontant där, klart man gjorde alla fel. Nu är man lite mer påläst och försöker vara så snäll man kan vara mot kroppen under förutsättningarna. Ska skriva två rapporter till sedan!
Citera
2018-11-06, 17:17
  #8
Medlem
Fin skriven tripprapport, älskar att läsa dessa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback