Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 17:24
  #1
Medlem
Craiggs avatar
Jag har chansen att knipa ett boende i Ljungskile nu, och undrar lite om staden i allmänhet? En småstad är det och jag själv kommer från en storstad. Har knappt varit där, bara kört igenom en gång för länge sen och minns att det fanns många fina områden.
Jag är i 20-års åldern och vill ju såklart hitta polare där jag flyttar. Finns det mycket ungdomar där? Händer det kul grejer där? Finns det något uteliv? (sånt är viktigt för mig).

Ja ös på!
Citera
2018-09-08, 17:37
  #2
Medlem
scoremaxs avatar
Det finns ju ett uteliv i Uddevalla, Vänersborg, och Trollhättan om det är viktigt, numera åker många till Göteborg och festar också.

Är det en ekonomisk faktor i din bostad?

Det finns många lite dyrare boenden i Ljungskile, lite finare n Uddevalla.
Citera
2018-09-08, 19:09
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Som 20-åring kommer du att bli dödligt uttråkad på tio minuter. Vill man "göra något" så får man åka till Uddevalla och Uddevalla är också pisstrist.
Citera
2018-09-08, 23:15
  #4
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag har chansen att knipa ett boende i Ljungskile nu, och undrar lite om staden i allmänhet? En småstad är det och jag själv kommer från en storstad. Har knappt varit där, bara kört igenom en gång för länge sen och minns att det fanns många fina områden.
Jag är i 20-års åldern och vill ju såklart hitta polare där jag flyttar. Finns det mycket ungdomar där? Händer det kul grejer där? Finns det något uteliv? (sånt är viktigt för mig).

Ja ös på!
Tja. Det är ju ingen stad...långt därifrån. Man bor där bara.

Utan det är Uddevalla som gäller närmast för allt annat. Och..Tja. Ingen metropol precis det heller.
Citera
2018-09-09, 08:54
  #5
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag har chansen att knipa ett boende i Ljungskile nu, och undrar lite om staden i allmänhet? En småstad är det och jag själv kommer från en storstad. Har knappt varit där, bara kört igenom en gång för länge sen och minns att det fanns många fina områden.
Jag är i 20-års åldern och vill ju såklart hitta polare där jag flyttar. Finns det mycket ungdomar där? Händer det kul grejer där? Finns det något uteliv? (sånt är viktigt för mig).

Ja ös på!

Ljungskile har väl bara ett fotbollslag som lever på sina två säsonger i allsvenskan men nu harvar i ettan, en folkhögskola och så den där religiösa friskolan gp granskade nyligen...

Ska du hitta på något får du åka till Uddevalla men det är ju ungefär lika genomtrist, så ska du ha en utekväll blir det Göteborg men det gör ju givetvis att det blir lite mer bök varje gång du ska hitta på nåt.
Citera
2018-09-09, 11:55
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Fördelen är ju att Bohusbanan (om den fortfarande heter så) går genom hålan och åker både till Uddevalla och Göteborg. Men det är ungefär det enda positiva jag har att säga om Ljungskile. Och att det är fördjävla vackert.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback