Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-18, 17:32
  #37
Medlem
Raggarspinns avatar
Varje iPhone måste aktiveras för att kunna användas. Och om en iPhone redan är aktiverad och låst till ett Apple-ID så hjälper det inte att slänga in en annan programvara. Apple är den enda utvecklaren av iOS så det finns inga alternativa mjukvaror till iPhone.
Jag vill minnas att det gick att använda en falsk aktiveringsserver för att kunna aktivera stulna eller svartlistade iPhone men dessa fulaktiverade iPhone fungerar inte att använda tillsammans med iCloud, iMessage, AppStore med mera.
Apple utvecklar kontinuerligt säkerheten och gör det allt svårare eller helt omöjligt att använda stulna eller låsta iPhone.
Citera
2019-02-27, 03:29
  #38
Medlem
Går att låsa upp icloud låst mot en kostnad
Citera
2019-03-11, 01:55
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastereyez
Går att låsa upp icloud låst mot en kostnad
vart? kvitto behövs till apple alternativt operatör.
Citera
2019-03-11, 13:11
  #40
Medlem
Var går det låsa upp mot en kostnad? Sett en del sidor men jag tror dom flesta är fake , har en 6s som jag haft legat och glömt alla Mail adresser och lösenord till nu när jag skulle ha den som reserv när min är på lagning så är den iCloud låst så antar det bara är att kasta den
Citera
2019-03-11, 13:29
  #41
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Var går det låsa upp mot en kostnad? Sett en del sidor men jag tror dom flesta är fake , har en 6s som jag haft legat och glömt alla Mail adresser och lösenord till nu när jag skulle ha den som reserv när min är på lagning så är den iCloud låst så antar det bara är att kasta den
Anslut telefonen med kabel mot den dator du har iTunes på och återställ den där, troligtvis har du angett att den är "trusted" där...
Citera
2019-03-11, 19:54
  #42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Var går det låsa upp mot en kostnad? Sett en del sidor men jag tror dom flesta är fake , har en 6s som jag haft legat och glömt alla Mail adresser och lösenord till nu när jag skulle ha den som reserv när min är på lagning så är den iCloud låst så antar det bara är att kasta den

Om du har kvittot kvar så kan Apple låsa upp den om du tar den till en auktoriserad verkstad:

https://getsupport.apple.com/?caller=grl&locale=sv_SE
Citera
2020-02-29, 10:46
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Som jag ser det har du två alternativ framför dig.

Använd iMyFone LockWiper för att låsa upp iPhonen utan lösenkod.

Annars kan du sätta iPhonen i Recovery Mode och återställa den i iTunes.
Om det nu vore så lätt?Vilket det inte Är....Varför tror du FBI HÅLLER PÅ MED APPLE DÅ?? Bara APPLE kan och du måste Bevisligen va RÄTT ÄGARE om du köpt iphone begangnad utan alla orginal kvitto mm,PROBLEM,KAN JU VARA MIN O STULEN,SÅ TÄNK? JAG HAR FÅTT NY PÅ FÖRSÄKRING O gamla spärrad över alla operatörer i hela världen...Ps:det är ingen nokia från 90 talet som bara behövdel låsas upp med annat simkort o sätta i det gamla igen med orginal kod 0000 o göra en ny.
Citera
2020-02-29, 10:53
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Var går det låsa upp mot en kostnad? Sett en del sidor men jag tror dom flesta är fake , har en 6s som jag haft legat och glömt alla Mail adresser och lösenord till nu när jag skulle ha den som reserv när min är på lagning så är den iCloud låst så antar det bara är att kasta den
KONTAKTA APPLE SÅ LÖSES DET...OM DET ÄR BEVISLIGEN DIN.
Citera
2020-02-29, 10:57
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF
Pröva med att fabriksåterställa den. Man håller in den högra knappen samtidigt som den stora runda knappen under skärmen längre än 10 sekunder, tills den stänger ned.
Ja,men då är den inte låst,är den låst kommer du ju inte nånstans
Citera
2020-02-29, 11:02
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
okej, berätta gärna för mig hur?

"Det går att använda en låst iPhone"
förklara hur?

Såklart vet vi väl alla att apple kan låsa upp icloud låsta enheter, av olika anledningar.
Men privatpersoner?
Förklara hur?

Och jo chippen är parade med ett ID. Och då måste ID bytas. Eller alla delar med detta ID bytas mot delar som ID:t inte är låsta och som alla är parade tillsammans.
DET GÅR INTE OM DEN ÄR RÄTT LÅST...OCH STULEN STÄNGS JU AV....
Citera
2020-02-29, 11:49
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Anslut telefonen med kabel mot den dator du har iTunes på och återställ den där, troligtvis har du angett att den är "trusted" där...
För det måste iphon vara upplåst...Dom flesta här tror att iphonen är öppen,o behövs inte dom här råden,om den var öppen.....Det handlar om en LÅST IPHONE SOM BARA VISAR EN KNAPPSATS O VILL HA SEX SIFFROR TILL APPLE KONTOT,SOM SAKNAS 🤔😡🤔
Citera
2020-02-29, 12:56
  #48
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta6
Om det nu vore så lätt?Vilket det inte Är....Varför tror du FBI HÅLLER PÅ MED APPLE DÅ?? Bara APPLE kan och du måste Bevisligen va RÄTT ÄGARE om du köpt iphone begangnad utan alla orginal kvitto mm,PROBLEM,KAN JU VARA MIN O STULEN,SÅ TÄNK? JAG HAR FÅTT NY PÅ FÖRSÄKRING O gamla spärrad över alla operatörer i hela världen...Ps:det är ingen nokia från 90 talet som bara behövdel låsas upp med annat simkort o sätta i det gamla igen med orginal kod 0000 o göra en ny.
Du kanske kan ta och börja med att läsa vad som stås på sidan?

Det är givet att ett win GUI program inte är allt som behövs. Nu har inte jag svarat i den här tråden sedan nästan 2 år tillbaka i tiden, men jag förmodar ändå att TS inte hade tillgång till SSH eller något som IntelligentPass. Så om det ändå var kört för TS så var det ändå lika bra att bara lägga fram ett dumt förslag?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback