Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 15:49
  #1
Avstängd
Ja innan kostade Comviq Poppis 185 kr och då hade man ynka 5 gb vid sidan om fria samtal och sms. Nu är det nya tider. I princip samma summa, comviq fastpris men nu det dubbla, 10 gb i surf.

Jag undrar; till er som kör Spotify varje dag från mobilen, vid daglig användning hur långt står sig 10 gb på en månad? Hur mycket gör ni av med per mån?
Citera
2018-09-08, 15:57
  #2
Avstängd
KneeTops avatar
4 timmar youtubestreaming i bra kvalitet.

Spotify har jag fritt!
Citera
2018-09-08, 15:57
  #3
Medlem
Foruejsonlys avatar
Jag har hallon med 7 gb. Lyssnar på musik i snitt 1 timme per dag, slösurfar när andan faller på, kopplar upp mig på mobildata när jag är hemma om wifi segar sig! Tror jag aldrig kommit upp till 7 gb nån gång och skulle jag göra det så sparar man oförbrukad surf till en pott!

10 gb räcker såvida du inte är värsta instagrammaren!
Citera
2018-09-08, 15:58
  #4
Medlem
Mulle-Meths avatar
Är detta ett kontantkort eller abonnemang? Låter rätt fett. Själv har jag 6GB surf i månaden och det gör jag sällan slut på, med undantag för när jag är på landet och internetdelar typ.
Citera
2018-09-08, 16:02
  #5
Medlem
Bara för att du säger det så upptäcker jag att jag kört Spotify hemma genom högtalarna två timmar utan att slå på wifi (slår av det när jag är ute då telefonen kopplar upp sig mot allt möjligt).

Ärligt talat lite osäker på vilket abonnemang jag har då jag precis kommit hem från en utlandsvistelse på ett år då jag pausade abonnemanget, tror dock jag har 3 GB surf. Det händer att det tar slut men det är inte ofta.

Använder dock extremt lite sociala medier.
Citera
2018-09-08, 17:57
  #6
Medlem
landofmoronss avatar
Jag snittar 35 gb per månad så...en och en halv vecka?
Citera
2018-09-08, 18:03
  #7
Medlem
POLlSs avatar
Jag kan inte förstå varför folk inte köper fast pris för 295 kr. Då får man 40 gb.
Citera
2018-09-08, 18:08
  #8
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Ja innan kostade Comviq Poppis 185 kr och då hade man ynka 5 gb vid sidan om fria samtal och sms. Nu är det nya tider. I princip samma summa, comviq fastpris men nu det dubbla, 10 gb i surf.

Jag undrar; till er som kör Spotify varje dag från mobilen, vid daglig användning hur långt står sig 10 gb på en månad? Hur mycket gör ni av med per mån?
115 MB i timmen på högsta kvalitet, alltså 10 GB ger 86 timmar.
https://www.nbnco.com.au/blog/entert...-use-2016.html
Citera
2018-09-08, 21:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Jag kan inte förstå varför folk inte köper fast pris för 295 kr. Då får man 40 gb.

Precis det jag tänkte skriva. +30 GB för 100 spänn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback