Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 15:47
  #1
Medlem
Kravmaskin2018s avatar
Citat:
– Jag trodde inte mina ögon. Det låg två decimeter röster ovanpå valurnan. Så kan man inte ha dem liggande, sa jag till personen som tog emot dem, berättar han för Ystads Allehanda.

Simon Klein valde att polisanmäla händelsen och polisens Nationella operativa avdelningen har nu inlett en förundersökning om otillbörligt verkande vid röstning. Kommunen har kontaktat länsstyrelsen för att bringa klarhet i hur man ska hantera de röster som drabbats.

Enligt Ystads Allehanda ursäktade sig den berörda valarbetaren med att något skulle fyllas i på kuverten innan de stoppades ner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-roster-pa-hog

Jag citerar igen:
Citat:
Enligt Ystads Allehanda ursäktade sig den berörda valarbetaren med att något skulle fyllas i på kuverten innan de stoppades ner.

Vad är det för direktiv?Vem har kommit på det på eget bevåg?
Citera
2018-09-08, 15:51
  #2
Medlem
Hamsterbolls avatar
Märkligt, vad kan det ha varit som skulle fyllas i?
Citera
2018-09-08, 16:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Märkligt, vad kan det ha varit som skulle fyllas i?

Nummer från röstkortet. Men det ska göras direkt och sen ska det stoppas ner i valurnan så den som röstar ser att den blir skyddad fram till valdagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback