Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-08, 15:21
  #1
Medlem
Hallå hallå visst verkar det som att ju godare gräset är destå mer skönt och möjligtvis potent känns det? Ligger nått i det va? Ju godare ju mer eufori och så? Tycker att det bästa jag rökt smakade godast alltså hur hänger det ihop?
Citera
2018-09-08, 15:23
  #2
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Smaken är oviktig enda man tänker på är effekten i så fall
Citera
2018-09-08, 15:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hallå hallå visst verkar det som att ju godare gräset är destå mer skönt och möjligtvis potent känns det? Ligger nått i det va? Ju godare ju mer eufori och så? Tycker att det bästa jag rökt smakade godast alltså hur hänger det ihop?

Nej, stämmer såklart inte
Citera
2018-09-08, 15:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Smaken är oviktig enda man tänker på är effekten i så fall
Har du smakat bra skit som smakar skit? Har den skiten vart bättre än den goda skiten?
Citera
2018-09-08, 15:32
  #5
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Har du smakat bra skit som smakar skit? Har den skiten vart bättre än den goda skiten?
Nja... är som sagt orelevant . Det är inte direkt en fin ciggarr man röker på
Citera
2018-09-08, 15:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Nja... är som sagt orelevant . Det är inte direkt en fin ciggarr man röker på

Mmm rätt ofta så kan man skilja på smaken va det har för effekt vare sig giftigt exetra, nu när jag tänker efter så har ju inte det med kanske thc och göra men möjligtvis andra verkningsämnen
Citera
2018-09-08, 15:48
  #7
Medlem
Nä, inte min erfarenhet efter +35 års rökande, iofs de 25 första åren bara hasch. Snälla hybrider har jag fått för mig är mildast och smakar "bra" eller vad man ska kalla det, men en riktigt snortung indica som t ex Black Domina är tung att röka men slår vansinnigt hårt. Jag vill påstå att ju fränare det smakar desto vassare effekt är det, massor av parametrar spelar så klart in som strain, kurering, färskhet osv. Vattenkurerat smakar nästan ingenting men är starkt ändå tycker jag inte jag blir så skönt stenad, samma med ice, bubbel, olja mm.
Citera
2018-09-08, 15:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Nä, inte min erfarenhet efter +35 års rökande, iofs de 25 första åren bara hasch. Snälla hybrider har jag fått för mig är mildast och smakar "bra" eller vad man ska kalla det, men en riktigt snortung indica som t ex Black Domina är tung att röka men slår vansinnigt hårt. Jag vill påstå att ju fränare det smakar desto vassare effekt är det, massor av parametrar spelar så klart in som strain, kurering, färskhet osv. Vattenkurerat smakar nästan ingenting men är starkt ändå tycker jag inte jag blir så skönt stenad, samma med ice, bubbel, olja mm.
Åh typ så tror du slog huvet på spiken! Men det här som smakar godis och bara godis förstår du? Sött och smaklökarna blir uppspelta så smakar allt så mycket godare ju. Annorlunda med hasch alltid för mig.. eeeh vet dock inte ifall jag nånsin rökt sativahasch
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-09-08 kl. 16:02.
Citera
2018-09-08, 16:04
  #9
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Mmm rätt ofta så kan man skilja på smaken va det har för effekt vare sig giftigt exetra, nu när jag tänker efter så har ju inte det med kanske thc och göra men möjligtvis andra verkningsämnen
Är nog mest psykiskt hur det påverkar en om man utgår från smaken. Men ja , jag fattar din poäng men bra grejer är bra grejer även o det smakar typ stekt aborre .
Citera
2018-09-08, 16:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Är nog mest psykiskt hur det påverkar en om man utgår från smaken. Men ja , jag fattar din poäng men bra grejer är bra grejer även o det smakar typ stekt aborre .
Hahaha stekt abborre va har du fått tag i.. sen kan ju faktiskt smaken variera pga vad man ätit innan som t.ex stekt abborre men jag menar när man inte har annan smak på tungan.
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-09-08 kl. 16:12.
Citera
2018-09-08, 20:56
  #11
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hahaha stekt abborre va har du fått tag i.. sen kan ju faktiskt smaken variera pga vad man ätit innan som t.ex stekt abborre men jag menar när man inte har annan smak på tungan.
Jag skojade fattade du väl ? men ja jag förstår som sagt vad du syftar på men ja, tror som sagt psyket spelar in . Tror inte man blir högare för de smakar godare osv . nääää
Citera
2018-09-12, 17:05
  #12
Medlem
emptydependas avatar
Inget jag tänkt på, vissa grönsaker är nyttiga även om dem smakar skit
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback