Citat:
Ursprungligen postat av system
Att skaffa barn är ett biologiskt behov hos allt levande. Självklart finns det individer som - av någon anledning - blivit skapade utan detta behov.
Jag vet inte hur gammal trådskaparen är, men det som beskrivs som negativt är nog vad många människor tänker innan de hamnat i "rätt" ålder.
Men vad bra, då kan man ju legalisera mord och våldtäkt och annat, eftersom det ligger i vår natur att bete oss så.

(EDIT: Jag kom just på att ditt inlägg är gammalt som gatan, så du kanske har ändrat uppfattning nu?)
Tycker du inte att människan är bättre än såhär? Människan har egentligen inget _behov_ av att bilda en avkomma, det är bara en skev uppfattning som man blir indoktrinerad till av andra. Man blir programmerad att tycka att barn är bra och kul och allt sånt, men egentligen är det bara idiotiskt att fortsätta ploppa ut ongar. Speciellt med tanke på vilket liv som människor som föds kommer leva.
JAG har iaf inga planer på att bilda en avkomma, inte en chans att jag tänker sätta ett liv till denna skitvärld.
Jag kan dock inte säga att jag är för tvångssterilisering, eftersom jag inte tycker att staten skall lägga sig i sånt, så det är ett problem. Kanske kan man
försöka få människor att se avkommor som den bördan det faktiskt är, istället för som idag, att det ses som värsta välsignelsen. Människor måste tänka på att de skapar en ny människa som kommer leva ett liv i plågor tills den dör, ensam och halvrutten på en sjukhussäng. Livet ÄR verkligen helt meningslöst så det vore önskvärt att förhindra människor från att födas. Dessutom är det förjävla många mäniskor på Jorden nu, vi mår nog bättre om vi får lite mer svängrum, (framförallt inom arbetsmarknaden) om saker lugnade ner sig lite och världen tog en liten paus.