• 4
  • 5
2006-03-30, 16:48
Medlem
Anchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Ingen kan ge dig, som inte vill ha barn, en rimlig anledning att skaffa barn. Det är en högst personlig önskan som leder till beslutet att skaffa barn.

Här i I-världen, där vi inte är beroende av våra barn för att trygga vår egen framtida försörjning går ju det argumentet bort.

Det stämmer inte. I-världen behöver visst sina barn för sin framtida försörjning. Vilka pengar tror du dagens pensionärer lever av? De pengar som vi arbetar in nu.
Citera
2006-03-30, 19:13
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anchi
Det stämmer inte. I-världen behöver visst sina barn för sin framtida försörjning. Vilka pengar tror du dagens pensionärer lever av? De pengar som vi arbetar in nu.
Så den som inte skaffar barn får ingen pension?
Citera
2006-03-31, 10:17
Medlem
Anchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Så den som inte skaffar barn får ingen pension?

Ett samhälle behöver sina barn för sin framtida försörjning, det betyder inte att varje individ måste skaffa barn. Men barnen måste finnas, oavsett vems de är.
Citera
2006-03-31, 10:27
Medlem
jmo_hs avatar
Med tanke på att alla människor som föds oundvikligen kommer att utsättas för mer negativt än positivt, vilket är synonymt med själsligt lidande, tycker inte jag att SLAKT har fel när han vill förbjuda detta.
Jag kan inte heller förstå varför det antyds att SLAKT skulle vara av låg ålder, då denna insikt infinner sig hos en person som till sinnet är äldre än den som påstår motsatsen.

Hej förresten alla på FB! (detta blir min introduktion)
Citera
2006-03-31, 10:29
Medlem
Jag vill inte ha barn. Enda anledningen till att skaffa barn som jag ser det är att då har jag någon som kan ta hand om mig när jag blir äldre eller sjuk. Någon som besöker mig på hemmet.
Men jag vill inte skaffa en unge för den stackaren kommer ju garanterat ärva mig grova ångest och gå runt i livet med samma ängslan och hjärtklappning och tryck över bröstet som jag. Det är inget jag vill utsätta någon för.
Citera
2006-03-31, 12:33
Medlem
Att, utan personens medgivande, utsätta någon för fara måste ses som ett övergrepp som inte kan motiveras i någon etisk inriktning, förutom den etiska egoismen. Att skaffa barn är således den yttersta oetiska handlingen.

Att sedan fördöma hagamannens handlingar är höjden av hyckleri, när hela samhället grundar sig på en oetisk lögn. Jag är född därmed har jag blivit utsatt för ett fruktansvärt övergrepp som hela samhället försöker sopa under mattan och inte låtsas om.

FYFAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR ÄCKLIGA PATETISKA MÄNNISKOKRÄK

borde finnas en spysmiley på den här sidan.
Citera
2009-11-28, 06:02
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Om man inte skaffar barn så beror det på att man inte själv är nöjd med livet.
Då tycker man att man inte borde få ett barn som ska lida som man själv
har gjort.

Skaffar man barn så är man väldigt nöjd med livet.
Då vill man att någon som är en del utav sig själv ska få glädjas utav
livet som man själv har fått göra.

Man skaffar inte barn av måsten, av olyckshändelser, därför är abort ett
bra alternativ för att man ska kunna få lyckliga barn.

Men lyckan finner var och en med tiden, även om man tror att ett barn
blir lycklig bara för att man föds eller inte föds. Det vet inte vi. Det får man
fråga oss själva.
Citera
2009-11-28, 07:02
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Att skaffa barn är ett biologiskt behov hos allt levande. Självklart finns det individer som - av någon anledning - blivit skapade utan detta behov.

Jag vet inte hur gammal trådskaparen är, men det som beskrivs som negativt är nog vad många människor tänker innan de hamnat i "rätt" ålder.

Men vad bra, då kan man ju legalisera mord och våldtäkt och annat, eftersom det ligger i vår natur att bete oss så. (EDIT: Jag kom just på att ditt inlägg är gammalt som gatan, så du kanske har ändrat uppfattning nu?)

Tycker du inte att människan är bättre än såhär? Människan har egentligen inget _behov_ av att bilda en avkomma, det är bara en skev uppfattning som man blir indoktrinerad till av andra. Man blir programmerad att tycka att barn är bra och kul och allt sånt, men egentligen är det bara idiotiskt att fortsätta ploppa ut ongar. Speciellt med tanke på vilket liv som människor som föds kommer leva.
JAG har iaf inga planer på att bilda en avkomma, inte en chans att jag tänker sätta ett liv till denna skitvärld.

Jag kan dock inte säga att jag är för tvångssterilisering, eftersom jag inte tycker att staten skall lägga sig i sånt, så det är ett problem. Kanske kan man försöka få människor att se avkommor som den bördan det faktiskt är, istället för som idag, att det ses som värsta välsignelsen. Människor måste tänka på att de skapar en ny människa som kommer leva ett liv i plågor tills den dör, ensam och halvrutten på en sjukhussäng. Livet ÄR verkligen helt meningslöst så det vore önskvärt att förhindra människor från att födas. Dessutom är det förjävla många mäniskor på Jorden nu, vi mår nog bättre om vi får lite mer svängrum, (framförallt inom arbetsmarknaden) om saker lugnade ner sig lite och världen tog en liten paus.
Senast redigerad av Krafse 2009-11-28 kl. 07:06.
Citera
2009-11-30, 18:06
Medlem
Jag är då inte arg på mina föräldrar för att jag blev till. Man kan ju alltid begå självmord om man lider av trådskaparens problem.
Citera
2009-11-30, 18:58
Medlem
Den här tråden fick mig att tänka till, undrar vart det leder?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in