Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 06:50
  #1
Medlem
Topic.
Jag har läst att det tydligen finns folk som dricker 4-5 stycken per dag och ibland till och med ersätter lunch OCH middag vissa dagar och enbart dricker Nutrilett de dagarna, men av nån anledning har jag alltid inbillat mig att man bara ska dricka 2-3 stycken per dag...?
Kan man sätta i sig typ 5 stycken förpackningar per dag flera dagar i rad utan att det medför några anmärkningsvärda risker?
Nu menar jag inte att jag tänker byta ut lunch och middag mot Nutrilett varje dag, utan jag är mest nyfiken på hur många Nutrilett som man kan sätta i sig per dag utan problem, och sen kunde det ju vara rätt bekvämt att byta ut någon lunch eller middag mot några Nutrilett ibland.

Notera att jag snackar om de där vanliga dryckförpackningarna på 33 cl som ser ut så här;
jag tänkte bara tillägga den saken ifall det nu finns några andra sorters förpackningar som jag inte känner till.
Citera
2018-09-08, 07:41
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Topic.
Jag har läst att det tydligen finns folk som dricker 4-5 stycken per dag och ibland till och med ersätter lunch OCH middag vissa dagar och enbart dricker Nutrilett de dagarna, men av nån anledning har jag alltid inbillat mig att man bara ska dricka 2-3 stycken per dag...?
Kan man sätta i sig typ 5 stycken förpackningar per dag flera dagar i rad utan att det medför några anmärkningsvärda risker?
Nu menar jag inte att jag tänker byta ut lunch och middag mot Nutrilett varje dag, utan jag är mest nyfiken på hur många Nutrilett som man kan sätta i sig per dag utan problem, och sen kunde det ju vara rätt bekvämt att byta ut någon lunch eller middag mot några Nutrilett ibland.

Notera att jag snackar om de där vanliga dryckförpackningarna på 33 cl som ser ut så här;
jag tänkte bara tillägga den saken ifall det nu finns några andra sorters förpackningar som jag inte känner till.
Ja det finns risker med att konsumera för många eftersom de innehåller så mycket vitaminer och mineraler per förpackning. För hög vitaminkonsumtion kan leda till allt från njursvikt till benskörhet med flera allvarliga kroppstillstånd, beroende på vad det är för vitaminer och din ålder. Problemen gäller inte bara Nutrilett utan alla former av kost- och vitamintillskott. Det pågår nu rätt mycket forskning världen över kring överkonsumtion av vitaminer och mineraler, eftersom de tillsätts numera i så många produkter och det är så enkelt att konsumera ämnena i extremt stora doser. Det är nämligen i regel inte möjligt om man äter dem i vanliga livsmedelsprodukter.
Citera
2018-09-08, 09:13
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Topic.
Jag har läst att det tydligen finns folk som dricker 4-5 stycken per dag och ibland till och med ersätter lunch OCH middag vissa dagar och enbart dricker Nutrilett de dagarna, men av nån anledning har jag alltid inbillat mig att man bara ska dricka 2-3 stycken per dag...?
Kan man sätta i sig typ 5 stycken förpackningar per dag flera dagar i rad utan att det medför några anmärkningsvärda risker?
Nu menar jag inte att jag tänker byta ut lunch och middag mot Nutrilett varje dag, utan jag är mest nyfiken på hur många Nutrilett som man kan sätta i sig per dag utan problem, och sen kunde det ju vara rätt bekvämt att byta ut någon lunch eller middag mot några Nutrilett ibland.

Notera att jag snackar om de där vanliga dryckförpackningarna på 33 cl som ser ut så här;
jag tänkte bara tillägga den saken ifall det nu finns några andra sorters förpackningar som jag inte känner till.

Med tanke på att det finns kliniska viktminskningsprogram där man enbart konsumerar dylika kostersättningat under upp till 26 veckor så är det nog ingen större fara.
Citera
2018-09-17, 22:30
  #4
Medlem
MissTortoises avatar
Rekommenderar inte Nutrilett alls, men speciellt inte i enorma doser. Innehåller mycket socker eller sötningsmedel. Soja och andra ohälsosamma tillsatser. Som godis med lite vitaminer i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback