Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 19:36
  #1
Medlem
Nkpgisits avatar
Vilken låt tycker du är den bästa som Velvet Underground har gjort? Själv älskar jag White Light/White Heat, Heroin och Sister Ray.

Men jag tycker att nästan allt Velvet har gjort är genialiskt.

Im waiting for the man, Run Run Run är två rikgit bra låtar med.
__________________
Senast redigerad av Nkpgisit 2018-09-07 kl. 20:01.
Citera
2018-09-07, 19:39
  #2
Medlem
GastonLeMans avatar
Hela ”bananplattan” med Nico är ju ett mästerverk. Finns inte en dålig låt där!
Sunday morning, säger jag då!
Citera
2018-09-07, 19:55
  #3
Medlem
covfefe...s avatar
Pale Blue Eyes är vacker. Sister Ray är intressant. Så många låtar som alla är bäst i sit sammanhang
Tänker t ex på bob hund när jag hÖr Guess I'm Falling in Love eftersom jag ionte noterat hur fin den var tidigare men nu gillar jag den också.
Citera
2018-09-08, 21:16
  #4
Medlem
Flouvonnes avatar
Heroin och Venus in Furs är utmärkta låtar att droga till det på eller minnas forntida drogupplevelser
Citera
2018-09-08, 21:31
  #5
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Väldigt svårt att välja en enda låt med ett såpass bra band, 99% av deras låtar är ju tip-top... Lättare då att plocka ut de få spår man inte tycker är bra... Fast det går ju inte i.o.m att alla deras låtar är bra på olika sätt...
Citera
2018-09-08, 22:49
  #6
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Heroin och Venus in Furs är utmärkta låtar att droga till det på eller minnas forntida drogupplevelser
Håller med! när jag slog i mig Subutex så hade jag nästan alltid Heroin på. Och har blivit som en rutin att ha på White Light/White Heat när jag slår i mig tjack. Bra grejer.
Citera
2018-09-10, 12:12
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
Femme fatale, I'll be your mirror, All tommorow parties, Heroin
Citera
2018-09-11, 23:15
  #8
Medlem
Solituders avatar
Bra fråga! Några av mina favoriter är iallafall
All tomorrows parties
'll be your mirror
Pale blue eyes,
"Who Loves the Sun" -
"Sweet Jane"
Rock and roll
"Oh! Sweet Nuthin'"


Ect
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback