Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 16:07
  #1
Medlem
En gång hörde jag talas om en bok som avsågs bäras med på skepp på längre seglatser.
Boken ska innehålla information om hur man opererar eller lagar en omelett eller hanterar en konflikt. Typ.
Jag är intresserad av att komma över en sån här bok, förutsätter att det kan finnas flera olika böcker av den sorten.
Är det nåt som tillhör historien eller trycks det sånt här ännu?!
Citera
2018-09-28, 22:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Är det nåt som tillhör historien eller trycks det sånt här ännu?!
Försvarsmaktens "Örlogsboken" bör rimligen vara ett militärt och modernt exempel på det du efterlyser. Det är en slags komplett sjömans-handledning för Kgl Flottan där det framgår hur man t.ex signalerar med flaggor, splitsar ett tåg, finner sin kurs genom natten eller tar vajer från en rulle. Finns i diverse utgåvor både på Tradera och som pdf (googla!).
Citera
2018-10-01, 06:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Försvarsmaktens "Örlogsboken" bör rimligen vara ett militärt och modernt exempel på det du efterlyser. Det är en slags komplett sjömans-handledning för Kgl Flottan där det framgår hur man t.ex signalerar med flaggor, splitsar ett tåg, finner sin kurs genom natten eller tar vajer från en rulle. Finns i diverse utgåvor både på Tradera och som pdf (googla!).
Tackartackar ska ögna igenom den
Citera
2018-10-02, 16:42
  #4
Medlem
Tyvärr var den inte riktigt vad jag sökte.
Citera
2018-10-02, 17:08
  #5
Medlem
JBernards avatar
Hojta till om du hittar den, verkar intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback