Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-07, 13:08
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...rs-rattigheter

Alltså, kan någon förklara för mig varför man inte ska kunna prata om aborträtt?

För mig är det total obegripligt. Hur kan man så enkelt komma fram till att det är ju kvinnans kropp punkt slut. Jag fattar inte det. Man menar att barnet i magen inte har tillstymmelse till liv då?

Snälla förklara! Hur tänker man? Jag blir förvirrad.
Citera
2018-09-07, 13:16
  #2
Medlem
Citat från artikeln?

Vad fan ska diskuteras? Skittråd.
Citera
2018-09-07, 13:27
  #3
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...rs-rattigheter

Alltså, kan någon förklara för mig varför man inte ska kunna prata om aborträtt?

För mig är det total obegripligt. Hur kan man så enkelt komma fram till att det är ju kvinnans kropp punkt slut. Jag fattar inte det. Man menar att barnet i magen inte har tillstymmelse till liv då?

Snälla förklara! Hur tänker man? Jag blir förvirrad.
Därför att de flesta människor ser rätten till abort som något självklart. Något som bara finns och som alltid kommer finnas. Sen kommer neanderthalare från SD och vill ta bort den. Så klart man tycker det är skrämmande.
Citera
2018-09-07, 13:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Därför att de flesta människor ser rätten till abort som något självklart. Något som bara finns och som alltid kommer finnas. Sen kommer neanderthalare från SD och vill ta bort den. Så klart man tycker det är skrämmande.

Väcka diskussion om lössläppthet bland kvinnor verkligen är bra? Att abort ses som ett preventivmedel hos allt fler hjärndöda svenskor? Räkningen går till skattebetalande män....
Citera
2018-09-07, 13:33
  #5
Medlem
BigIvars avatar
SD vill inte ta bort aborträtten, de vill inskränka den fria aborten till den 12:e graviditetsveckan. Det är allt en djävla skillnad!
Citera
2018-09-07, 13:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...rs-rattigheter

Alltså, kan någon förklara för mig varför man inte ska kunna prata om aborträtt?

För mig är det total obegripligt. Hur kan man så enkelt komma fram till att det är ju kvinnans kropp punkt slut. Jag fattar inte det. Man menar att barnet i magen inte har tillstymmelse till liv då?

Snälla förklara! Hur tänker man? Jag blir förvirrad.

"Barnet" lever ju inte förrän en viss tid has passerat, det är bara en klump celler med eventuellt potential till liv, helt utan medvetande, och då bör kvinnan fritt få genomföra abort (speciellt med tanke på att det är bättre att avbryta processen innan en människa faktiskt kommer till än att ge barnet en dåligt barndom med en förälder som inte ville ha det).

Det är inte förrän senare som medvetandet uppstår, och vid den tidpunkten så brukar abort vanligtvis vara olagligt, även i Sverige, och det motsätter sig knappast någon förutom extremister.
Citera
2018-09-07, 13:33
  #7
Medlem
Pallestroms avatar
Abort och aborträtt är nåt som diskuteras i hela världen. Varför skulle det inte kunna diskuteras i Sverige?
Citera
2018-09-07, 13:38
  #8
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Därför att de flesta människor ser rätten till abort som något självklart. Något som bara finns och som alltid kommer finnas. Sen kommer neanderthalare från SD och vill ta bort den. Så klart man tycker det är skrämmande.

De "flesta" ser inte abort som någon självklar rättighet. En försvinnande liten del av jordens befolkning anser att det är självklart att en kvinna själv skall få avgöra om ett barn skall få leva eller inte.

Så det du skriver är ren lögn och fantasier baserat på att du hjärntvättats av Svenska feminister och deras åsikter. Däremot så kan nog de flesta kvinnor gå med på att kvinnan själv skall ha rätten att avgöra om hon skall bli gravid eller inte. Utan att hennes man eller deras familjer skall lägga sig i detta.

Men som du säkert vet så är detta inte självklart i många av jordens länder. I muslimska länder (Snart även Sverige) så är det oftast mannen som talar om för kvinnan vad som gäller och det är bara att lyda eller bli utkastad ur familjen.

Att Aborträtten tas upp här i Sverige beror på det starka inflytandet Islam har i olika partier. Speciellt MP, Fi, S C och L är väldigt Islamvänliga och har på bara några år infört lagar och tolkning av lagar till favör åt Islam och dess följare. Vi har ju Domen där en kvinna ansågs vara mindre värd än mannen trots att han misshandlat henne och han gick fri. Ren Islamism vilket vi kommer få se mer av SPECIELLT då det gäller kvinnors rätt till abort och sin egen sexualitet.

Att om och om fria och ge muslimska våldtäktsmän låga straff är en sådan utveckling. Med små steg förändras Sverige till ett islamistiskt samhälle där kvinnorna kommer vara de stora förlorarna..

Märkligt nog så är det just kvinnor som försvarar alla dessa muslimska män och deras ideologi och religion.
Citera
2018-09-07, 13:41
  #9
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
SD vill inte ta bort aborträtten, de vill inskränka den fria aborten till den 12:e graviditetsveckan. Det är allt en djävla skillnad!

I synnerhet som de redan har den lägre gränsen i Europa i övrigt. Angreppet på SD beror mest på att förslaget kommer från just dem. Sedan finns det såklart en del tokfeminister med fittmössa som alltid anser att deras rättigheter är hotade, även om rättigheten är att karva ut foster de knullat runt för att få. Inget att bry sig om.
Citera
2018-09-07, 13:43
  #10
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
SD vill inte ta bort aborträtten, de vill inskränka den fria aborten till den 12:e graviditetsveckan. Det är allt en djävla skillnad!

Ja det är en rent humanitär fråga i första hand för att vetenskapen går frmmåt och foster får högre och högre chans till överlevnad utanför livmodern. Snart kan 51% av 13-20v foster räddas och då är det INTE OK att ta livet av dem. Hur kan man rättfärdiga att ta livet av livskraftiga foster/barn ?
Ett fosters hjärta brukar börja slå i vecka 6-7 ex.

Ju mer tekniken utvecklas desto yngre foster kan räddas till livet.

Skulle man kunna rädda ett embryo/foster i 6:e veckan med 75% säkerhet så lär tiden för abort krympa till under denna tid.
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2018-09-07 kl. 13:46.
Citera
2018-09-07, 13:49
  #11
Medlem
Pluppiplupps avatar
Att man inte ens får diskutera att det faktiskt finns kvinnor som använder aborter som ett slags preventivmedel och sen gömmer sig bakom det som brukar kallas för "feminism" i Sverige, är för mig i alla fall, skrämmande.

Sen att den svenske mannen är så jävla vek, att han tillåter det, är en annan diskussion.

Att man tar så lätt på att faktiskt döda ett levande väsen, när man samtidigt ser samma människor som propagerar för detta, också propagera för veganism, ja då blir det bara löjligt.
Citera
2018-09-07, 13:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Väcka diskussion om lössläppthet bland kvinnor verkligen är bra? Att abort ses som ett preventivmedel hos allt fler hjärndöda svenskor? Räkningen går till skattebetalande män....
Om det är det här som är din oro så bör du nog tänka om. En abort är jävligt billig jämfört med oönskade barn till arbetslösa ensamstående mödrar.
__________________
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2018-09-07 kl. 14:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback