Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 12:29
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Min dator PC kan inte visa Flashback. Den enda sida som inte kan visas är Flashback. Skärmen är svart. Scrollar man ner så kan man se lite länkar till Flashbacksom ligger huller om buller.

På arbetsdatorer, en iPad går det hur bra som helst.

Nå, varför blir det så?
Citera
2018-09-07, 12:57
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Min dator PC kan inte visa Flashback. Den enda sida som inte kan visas är Flashback. Skärmen är svart. Scrollar man ner så kan man se lite länkar till Flashbacksom ligger huller om buller.

På arbetsdatorer, en iPad går det hur bra som helst.

Nå, varför blir det så?


Du måste kontrollera ditt antivirusprogram för om den har blockering av sajter med skadligt innehåll så kan flashback vara spärrad eftersom det t.ex. kan ha funnits en länk till en skadlig fil. Likaså kan ad-filter till webläsaren ge samma problem om man råkat filtrera för mycket (typ hela domänne).
Citera
2018-09-07, 13:15
  #3
Medlem
flaskborstes avatar
Börja med att radera alla dina kakor. Oftast ligger felet där. Så rensa din webläsare, kolla ev spärrar som kan ligga och "förbjuda" vissa sidor.
Citera
2018-09-07, 13:19
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Börja med att radera alla dina kakor. Oftast ligger felet där.
+1, även mjukvara som adblocker och ublocker kan ställa till det.
Citera
2018-09-07, 13:54
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Du måste kontrollera ditt antivirusprogram för om den har blockering av sajter med skadligt innehåll så kan flashback vara spärrad eftersom det t.ex. kan ha funnits en länk till en skadlig fil. Likaså kan ad-filter till webläsaren ge samma problem om man råkat filtrera för mycket (typ hela domänne).

Okej, ska kontrollera detta.
Citera
2018-09-07, 13:56
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Börja med att radera alla dina kakor. Oftast ligger felet där. Så rensa din webläsare, kolla ev spärrar som kan ligga och "förbjuda" vissa sidor.

Kakor var längesedan jag raderade. Ska göra detta.
Citera
2018-09-07, 14:17
  #7
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kakor var längesedan jag raderade. Ska göra detta.

En del kakor är raderings skyddade/hålls av webläsaren. Slå av webläsaren och gå manuellt in i katalogen för kakor och sedan temporära filer/Cache.
Slå även på "visa alla filer" i Windows katalogalternativ.
Citera
2018-09-07, 15:31
  #8
Medlem
olasvenssons avatar
Skall också sägas i sammanhanget att jag kommer in på Flashback om jag går egenom till exempel HIDE me Proxy. Vilket jag anväder just nu på PC:n. Konstigt.
Citera
2018-09-07, 15:36
  #9
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
+1, även mjukvara som adblocker och ublocker kan ställa till det.

Jag använder aldrig adblock på Flashback.
Citera
2018-09-17, 11:06
  #10
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Börja med att radera alla dina kakor. Oftast ligger felet där. Så rensa din webläsare, kolla ev spärrar som kan ligga och "förbjuda" vissa sidor.

Du hade rätt. Igår rensade jag kakor och sedan kom jag in på Flashback.
Citera
2018-09-17, 11:16
  #11
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Du hade rätt. Igår rensade jag kakor och sedan kom jag in på Flashback.

Kul att det löste sig. Skall man städa bort kakor så brukar det vara bäst att inte ha webläsaren igång.
Den kan "hålla kvar" vissa kakor som då inte raderas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback