Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 11:04
  #1
Medlem
Hej,

Jag ligger relativt lågt på underhudsfett(10-12%) och har klart synliga definitioner på hela kroppen.

Däremot så vaknar jag ibland och är helt uppsvälld i ansikte som kropp. Det kan vara så brutalt att en skjorta eller ett par byxor knappt passar mig som vanligtvis passar perfekt.

Detta försvinner efter en dag på jobbet och jag ser rent visuellt 10kg smalare på kvällen samt att definitionerna kommer tillbaks(magrutor etc).

Vad kan detta bero på? Äter två måltider om dagen som är lunch och middag. Alltid samma tid på mina måltider dessutom.
Citera
2018-09-07, 11:22
  #2
Medlem
Driver du? Visa två bilder på en normal dag så man får se.
Citera
2018-09-07, 11:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Driver du? Visa två bilder på en normal dag så man får se.

Absolut, ska ta bilder imorgon för att visa.

Det är ansiktet och mina ben framförallt som man ser störst skillnad på.

Ska även säga att jag dricker MYCKET vatten om dagarna, mer än vad de flesta gör.

Jag har en misstanke om att jag kanske äter för mycket kolhydrater till middag? Min lunch brukar vara rätt balanserad men brukar trycka på med kollisar efter ett gympass till middagen.
Citera
2018-09-07, 12:40
  #4
Medlem
Fenjal888s avatar
Kan du vara känslig för gluten- eller/och laktos? Du kan alltid testa att först köra en vecka glutenfritt, och sedan en vecka laktosfritt. Rätt enkelt att genomföra och lärorikt att veta hur kroppen fungerar också.
Citera
2018-09-07, 13:44
  #5
Medlem
borrizs avatar
Blir du verkligen såpass "uppsvälld" som du beskriver, så bör du snarast tala med läkare!
Citera
2018-09-07, 14:39
  #6
Medlem
MuscleSharks avatar
Kan bero på ngt i kosten som du inte tål, eller så kanske du har högt kortisol.
Kortisol kan göra att man får vätskeansamlingar i ansikte och mage om man konstant går runt och är stressad eller så.
Men det kan bero på flera andra saker som är omöjligt att svara på så här.
Har du haft det länge, och i så fall hur länge?
Upplever du att du har andra symtom?
Citera
2018-09-13, 19:38
  #7
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Och de utlovade bilderna?...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback