Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 20:51
  #1
Medlem
Hej! När jag försöker överföra filer från Sony Xperia z3 till datorn, så kommer inte de alternativen som man kan välja överföra, ladda enheten, utan direkt laddas bara. Vad kan jag göra för att ansluta mobilen till datorn?
Citera
2018-09-06, 21:14
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helenadaniel
Hej! När jag försöker överföra filer från Sony Xperia z3 till datorn, så kommer inte de alternativen som man kan välja överföra, ladda enheten, utan direkt laddas bara. Vad kan jag göra för att ansluta mobilen till datorn?
Koppla in luren i datorn, gå till inställningar i telefonen, i menyalternativet Enhetsslutning finns alternativ för USB. Kolla där
Citera
2018-09-07, 09:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenadaniel
Hej! När jag försöker överföra filer från Sony Xperia z3 till datorn, så kommer inte de alternativen som man kan välja överföra, ladda enheten, utan direkt laddas bara. Vad kan jag göra för att ansluta mobilen till datorn?

Eller så gör du det utan inblandning av sladdar förutsatt att du har ett trådlöst nätverk. Med t.ex. https://play.google.com/store/apps/d....sand.airdroid eller någon av flertalet appar som klarar av detta.
Citera
2018-09-08, 09:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenadaniel
När jag försöker överföra filer från Sony Xperia z3 till datorn, så kommer inte de alternativen som man kan välja överföra, ladda enheten, utan direkt laddas bara. Vad kan jag göra för att ansluta mobilen till datorn?

Plugga in USB-sladden och DRA sen ned Statusraden allra högst upp på mobilen, och då ser du att du kan välja mellan
t ex Överföra o Ladda.

Funkar inte det får du installera Xperia Companion på din dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback