Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 10:24
  #13
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Gubbpåsen är kanske en bra ide. Ska lera efter den modellen men gärn lite styvare och stiligare läder. Detaljerna gör mannen

Har även drört mig på att dim trasslar in sig hörlurar samt att man dear med sig annat när man drar ut nycklarna.

Har nycklar till cykel, cykelbatteri,jobbet/kontoret, hemmets dörrar osv.
Citera
2018-09-16, 14:35
  #14
Medlem
Jag har ett nyckelfodral som ser ut som en klocka i skinn. Fungerar perfekt. Sliter inte på fodret i fickan. Inköpt på Guapo.
Citera
2018-09-17, 10:18
  #15
Medlem
Ambelains avatar
Att förvara nycklarna i en magväska är ett bra alternativ.
Särskilt nu eftersom magväskan håller på att få en nyrenässans igen.
Jag ser bara fler och fler som bär den om sig, med många olika trendiga färger.

Det är också enkelt att gömma undan magväskan genom att ha skjortan lös istället för instoppad.
Eller bara svepa runt den till svanken, så syns den inte om man behöver se lite proper ut.
Citera
2018-09-18, 17:58
  #16
Medlem
ALanges avatar
I jackans, rockens eller kavajens innerficka. Om inget ytterplagg bärs har jag nyckelarna i samma ficka som plånboken. Gillar att nyckeln skrapar plånbokens läder. Påskyndar plånbokens patina.
Citera
2018-09-19, 21:19
  #17
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Blir en sådan här.
https://m.zalando.se/bugatti-volo-ke...2f03z-o11.html

Eller med Rfid (undrar om det funkar)
https://m.zalando.se/bugatti-domus-r...2f01y-o11.html

Gillar att kunna stänga. Inte helt nöjd med klockvarianten då jag tycker den tappat hållförmågan och nycklarna ”faller” ner. Får se hur det funkar. Risken är ju att jag inte kan ha så många nycklar jag vill i. Gubbvarning, men va fan
Citera
2018-09-19, 23:32
  #18
Medlem
Höljda i en gåta, inlindade i ett mysterium, insvepta i ett topphemligt dunkel.
Citera
2018-09-29, 02:06
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
I en karbinhake, hängandes i andra hällan till höger. Sliter så klart satan på den hällan men jag nojar som fan över att tappa bort nycklarna om dom inte sitter fast på min person.
Citera
2018-10-14, 19:34
  #20
Medlem
Isnatts avatar
Använder nyckelpåse. Har gjort i flera år för att spara på kläderna då nycklar alltid gör irriterande hål i jackor osv.
Finns av dålig kvalite på claes olsson och dessa ska undvikas, dom blir mjuka och sladdriga och täcker då ej längre nycklarna.
Min nyckelpåse köpte jag på en marknad av nån hantverkare från Uppsala. Snyggt brunt läder med svarta detaljer.
Ungefär sån här: http://pacemakers.blogg.se/2011/janu...manycklar.html
Citera
2018-10-19, 09:40
  #21
Medlem
Har mina i byxfickan, brevid plånkan.
Citera
2018-10-30, 13:12
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det bästa är att bära nycklarna i ett band runt halsen, av lagom längd.
Då riskerar man aldrig att tappa bort dem, och samtidigt så ligger de inte heller och nöter hål i byxfickan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Att förvara nycklarna i en magväska är ett bra alternativ.
Särskilt nu eftersom magväskan håller på att få en nyrenässans igen.
Jag ser bara fler och fler som bär den om sig, med många olika trendiga färger.

Det är också enkelt att gömma undan magväskan genom att ha skjortan lös istället för instoppad.
Eller bara svepa runt den till svanken, så syns den inte om man behöver se lite proper ut.
Haha, du försöker ju så uppenbart trolla och jag höll faktiskt på att falla för det och skriva en aggressiv kommentar om en elevrådsordförande eller scout. Men efter din andra kommentar insåg jag att det inte kan vara på riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback