Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-19, 20:20
  #25
Medlem
Dirtun07s avatar
Grymt! Jag ser fram emot dina uppdateringar !
Citera
2019-09-26, 21:23
  #26
Medlem
drinkupbabys avatar
Hej alla tappra! Jag hänger sällan här inne på flashback men jag är en kvinna vid mitt ord så här följer en uppdatering ganska så exakt ett år senare!

Jag lever och har inga planer på att ta mitt liv. Jag har helt ärligt lite svårt att känna igen mig i tjejen som skapade den här tråden. Hon var så vilsen och bortom allt hopp efter så många år med återkommande långvariga depressioner och i princip daglig ångest. Idag mår jag bra. Jag pluggar i en annan studentstad, till ett (socialt) yrke som jag faktiskt vill jobba med och jag stortrivs! Men det är ingenting som har kommit gratis.

Under det gångna året har jag jobbat aktivt med mig själv: jag har gått i KBT-behandling, börjat medicinera en låg dos SSRI, lagt om i princip hela min livsstil och etablerat ett växande frö till självkänsla. Det har varit en lång och tuff resa men den är värd alla tårar och frustration för att befinna mig där jag är idag.

För dig som kanske går igenom något liknande vill jag dela med mig av det som har hjälpt mig i förhoppning att det kan hjälpa. För det är möjligt att må bättre, det är möjligt att bryta sig loss från social ångest och depression även om det känns omöjligt just nu. Det går att hitta tillbaka till ett liv som man vill leva, som i slutändan gör allt lidande på vägen värt det.