Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-06, 17:14
  #1
Medlem
OISs avatar
Hej!

Situationen är komplicerad men ska kort berätta varför vi hamnat där.
Vi träffades på vår arbetsplats, men dejtade inte inledningsvis. Vi började som vänner, men övergick sedan till ett förhållande. Vi var tillsammans i 6 år och förhållandet tog slut för en månad sedan.
Vi har bott tillsammans sedan månad tre från att vi träffades, trots att vi blev ihop först sex månader efter att vi träffades. Vi var bästa vänner under förhållandet och våra toppar har varit fantastiska. Precis som alla andra par har vi däremot bråkat, men ibland lite för mycket. Det bar handlat om småsaker som för stunden båda varit för envisa om, men som egentligen båda lika gärna hade kunnat släppa.

Jag känner att det tog slut lite för tidigt och att vi hade så mycket mer att göra.
Sista perioden blev hon "kär" i en annan kille, en kille som enligt henne var min motsats. Jag är en lugn person, men lite envis.
Hon blev "kär" under perioden vi tjafsade som mest, vilket hon förklarar med att det inte hade hänt om vi hade haft det bra. De har träffats en gång efter det och fikat, men hon säger att hon behöver satsa på sig själv.

Till kruxet bor vi ihop, det har hittills fungerat väldigt bra. hon har vid något tillfälle sagt att hon vill att jah bor hos vänner så att den nya killen kan komma på besök, men har dagen efter bett om förlåtelse och varit kramgo mot mig. Lägenheten står på båda så ingen kan be den andra att flytta.

Jag har mentalt gått vidare, har inga planer på att det ska bli vi igen, men någonstans så vill jag ju såklart fortsätta uppleva härliga saker med henne, även om jag ibland vill vara långt ifrån henne. Men hur ska jag göra för att vinna tillbaka henne? Är det möjligt när vi bor ihop? Vi var ifrån varandra en period om två veckor, men hade lite sporadisk kontakt. Ska jag vara den bästa jag kan vara, eller hård och kall? Jag är glad och mår inte dåligt över att det är slut, men om chansen finns att det kan bli vi igen, hur ska jag göra?
Citera
2018-09-06, 17:18
  #2
Medlem
Buffedbygods avatar
Skulle börja med att ge henne plats och låta henne tänka igenom saker ensam. Ni hittar nog tillbaka.

Eller så blev ni bara ihop under de rätta tillfällena då ni bodde tillsammans. Ett förhållande som skulle ha tagit slut för länge sen sedan..?
Citera
2018-09-06, 17:18
  #3
Medlem
Jernmaskens avatar
Du ska naturligtvis bara vara dig själv men, ändra på en sak. Man ska vinna dom stora krigen, de små ska man skita i. Var inte så jävla envis.
Citera
2018-09-06, 17:20
  #4
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Varför säger du inte detta till henne, säg hur du känner och vill att framiden ska vara?

Att du ens överväger att vara kall och hård får dig att låta som ett cp bara, lägg ner det på direkten.
Citera
2018-09-06, 17:22
  #5
Avstängd
therefores avatar
Beställ boken "Way of the superior man" av David Deida som start. Därefter börjar du arbeta på dig själv så hon ser det.
Därigenom får du lära dig att bråka mindre.. Resten löser sig själv.
Citera
2018-09-06, 23:06
  #6
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Hon har blivit kär i en annan. That's it. Det är KÖRT. Försöka kan du, men det blir aldrig ni två någon längre tid om hon varit med andra....
Citera
2018-09-06, 23:20
  #7
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Hon har blivit kär i en annan. That's it. Det är KÖRT. Försöka kan du, men det blir aldrig ni två någon längre tid om hon varit med andra....

Emo.

Om han slutar prata med henne och fokuserar på sig själv kommer han bli intressant igen.
Citera
2018-09-06, 23:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Hon har blivit kär i en annan. That's it. Det är KÖRT. Försöka kan du, men det blir aldrig ni två någon längre tid om hon varit med andra....
De har varit ihop länge o många par har upplevt motgångar med andra partners.
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Emo.

Om han slutar prata med henne och fokuserar på sig själv kommer han bli intressant igen.
Tror du det? Jag tänker att han behöver uppvakta henne och särskilt bekräfta henne och hennes betydelse o ha bra sex. Inte klänga med någon blombukett o hundögon. Självständig men uppmärksam. De flesta kvinnor drar för att andra män uppskattar dem mer.
Citera
2018-09-06, 23:27
  #9
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Tror du det? Jag tänker att han behöver uppvakta henne och särskilt bekräfta henne och hennes betydelse o ha bra sex. Inte klänga med någon blombukett o hundögon. Självständig men uppmärksam. De flesta kvinnor drar för att andra män uppskattar dem mer.

Precis. Men hur får han det om hon springer runt med någon annan och kommer hem och snackar alldagligt?
TS har iaf lyxen att bo med henne. Då kan han börja demonstrera att han tänker förbättra sig och dra vidare.
Citera
2018-09-06, 23:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Precis. Men hur får han det om hon springer runt med någon annan och kommer hem och snackar alldagligt?
TS har iaf lyxen att bo med henne. Då kan han börja demonstrera att han tänker förbättra sig och dra vidare.
Den ribban har han själv satt. Han kan ignorera, det kommer göra henne väldigt säker på att det är just någon annan man som är mer rätt för henne istället för att hon kanske bara har en värdelös känsla av att någon mer intressant finns som kommer lyfta henne ur hans känslokalla attityd som möjliggör att den nya kan diskuteras över frukosten.
Citera
2018-09-06, 23:36
  #11
Medlem
Hon blir "kär" i en annan medan ni fortfarande är ihop, för att ni tjafsar lite? Och försöker få dig att avstå ditt eget hem så att hon kan knulla nån annan. I ditt eget hem? Låter inte som nåt man vill försöka "vinna" tillbaka. "Förlora" ligger betydligt närmre till hands. Hitta en ny, dumpa och gå vidare, det verkar hon ha gjort.
Citera
2018-09-06, 23:37
  #12
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Den ribban har han själv satt. Han kan ignorera, det kommer göra henne väldigt säker på att det är just någon annan man som är mer rätt för henne istället för att hon kanske bara har en värdelös känsla av att någon mer intressant finns som kommer lyfta henne ur hans känslokalla attityd som möjliggör att den nya kan diskuteras över frukosten.


Ribban är redan satt åt honom. Jag är säker på att han redan försökt att göra det bästa av situationen han är i. Nu måste han sätta en ny.
"Du vill inte ha mig. Så jag är påväg härifrån. Om det är något så kanske jag finns, men just nu ska jag fokusera på att gå vidare. Kan inte sitta här och se på när du springer runt med andra män.".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback