Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 07:56
  #1
Medlem
Enligt Apple så ska det inte vara några problem med min MBP som har ett HD4000...men, enligt alla som jabbar med datorer som jag pratat med så ska inte ett HD4000 klara av att driva två skärmar i full HD.
Vad säger Flashback?
Om det fungerar som Apple säger så ska den ena skärmen exempelvis kunna streama film i 1080P samtidigt som den andra används för kontorsarbete (i samma upplösning).

Dom jag pratat med Anställda på Komplett och Inet så kommer HD4000 bara kunna hantera högst en HD-skärm och den inbyggda alternativt en 720 (not HD). Men att kunna hantera stream och kontorsarbete anser samtliga kommer hacka otroligt mycket och inte vara något som man vill behöva uppleva.

Dock säger Apple ändå att det kommer få "utan anmärkning".

Vad säger du (ni)?
Citera
2018-09-06, 08:22
  #2
Medlem
hieroboams avatar
De har ingen koll eller förstod inte frågan, att driva skärmar kräver nästan ingen prestanda. Att däremot göra något aktivt på båda samtidigt som att spela två olika filmer kan bli svårt.
Citera
2018-09-06, 08:24
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan kräva bra med minne också om du ska göra något mer avancerat typ datorspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback