Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 22:24
  #1
Medlem
utanmanuss avatar
Funderar på hur det blir med cykelkorg till en elcykel där batteriet sitter på pakethållaren.
Jag vill kunna hänga cykelkorgar på var sida, dvs INTE ha en öppen korg på pakethållaren.

Vilka elcyklar med batteri bak, fungerar att ha cykelkorgar hängande`?

Vissa märken har för tight pakethållarram för att fungerar med hängande cyklekorgar.
Citera
2018-09-07, 18:34
  #2
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utanmanus
Funderar på hur det blir med cykelkorg till en elcykel där batteriet sitter på pakethållaren.
Jag vill kunna hänga cykelkorgar på var sida, dvs INTE ha en öppen korg på pakethållaren.

Vilka elcyklar med batteri bak, fungerar att ha cykelkorgar hängande`?

Vissa märken har för tight pakethållarram för att fungerar med hängande cyklekorgar.
Traska in på Biltema och hugg en cykelkorg ,gå bort till elcyklarna och prova? De borde ha flera som det funkar på!🙂
Citera
2018-09-08, 09:28
  #3
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utanmanus
Funderar på hur det blir med cykelkorg till en elcykel där batteriet sitter på pakethållaren.
Jag vill kunna hänga cykelkorgar på var sida, dvs INTE ha en öppen korg på pakethållaren.

Vilka elcyklar med batteri bak, fungerar att ha cykelkorgar hängande`?

Vissa märken har för tight pakethållarram för att fungerar med hängande cyklekorgar.

Har precis köpt en elcykel

kollade runt en hel del innan jag bestämde mig.
Nu köpte jag en Ecoraider ambassador där batteriet sitter längs ramen under sadeln, så där bör det inte vara något problem om man vill ha väska längs sidan på pakethållaren, dock inget jag har eller testat på denna, korgen räcker gott..

Men din fråga... jag kollad på bla Crescent Elina och Monark karin .. kolla dessa!
Bägge har batteri under pakethållaren och om jag inte minns fel på vilken modell det var så tror jag det var Crescent Elina som hade speciella väskor som man kunde köpa och montera dit , cyklen hade speciella fästen för detta, en annan grej var att cykelkorgen var avtagbar med ett speciellt snabbfäste och man kunde då även sätta dit den på paket hållaren då där fanns ett liknande snabbfäste.
kolla dessa som sagt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback