Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 20:38
  #13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är reglerna vettu, dom får bara komma in på inbjudan. Anden i glaset är en sådan.
Precis, klena stackars demoner.
Citera
2018-09-07, 13:00
  #14
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är reglerna vettu, dom får bara komma in på inbjudan. Anden i glaset är en sådan.

Vem har hittat på såna dumma regler som att demoner kan frammanas av en leksak från förra sekelskiftet? Var hittar man dessa regler? Hur frammanade man demoner innan det fanns ouija-bräden? Hur vet du något om detta?
Citera
2018-09-21, 17:46
  #15
Medlem
om man letar efter tecken på att det 'är på riktigt' och ignorerar allt som pekar mot att det inte är det så visst
Citera
2018-10-22, 00:06
  #16
Medlem
Inte för mig iaf
Citera
2018-10-22, 00:33
  #17
Medlem
Trolltestets avatar
Anden i Glaset funkade väldigt väl för mig ända fram tills dess att jag blev fundersam över VAD det var som FAKTISKT HÄNDE med glaset. Sedan dess har mitt Ouija-board varit STENDÖTT.
Citera
2018-10-23, 16:09
  #18
Medlem
Något som fascinerar mig med anden i glaset även om jag givetvis inte tror på det är att fråga sig vem av deltagarna som flyttar glaset, och varför. Vad är grejen med att försöka lura de andra? Rent jävelskap eller tror man själv på det, och tänker "shit, det här funkar inte idag" beslutar sig att flytta för att resterande skall tro på det och vilja leka anden i glaset igen för att få det att funka nästa gång?

Jag kommer ihåg att jag funderade på detta något jävligt, såpass att jag tvivlade litegrann får erkännas, såpass att jag trots att jag var rätt rädd var tvungen att testa själv ett par gånger (utan resultat)
__________________
Senast redigerad av mr.gegge 2018-10-23 kl. 16:12.
Citera
2018-10-23, 16:31
  #19
Medlem
Är det den när man kallar på anden typ utanför toaletten så kommer det en svartklädd gumma ut ur dasset. Tror jag sett det men bara säkert inbillning.
Citera
2018-10-23, 17:14
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Farliga grejer, du bjuder in demoner i ditt liv om du dribblar med sådant.

Det tror jag också.

Eller kanske rättare sagt; man spelar ett riskabelt spel med krafter som man inte vet ett skit om... Demoner eller värre!
Citera
2018-10-23, 23:45
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Något som fascinerar mig med anden i glaset även om jag givetvis inte tror på det är att fråga sig vem av deltagarna som flyttar glaset, och varför. Vad är grejen med att försöka lura de andra? Rent jävelskap eller tror man själv på det, och tänker "shit, det här funkar inte idag" beslutar sig att flytta för att resterande skall tro på det och vilja leka anden i glaset igen för att få det att funka nästa gång?

Jag kommer ihåg att jag funderade på detta något jävligt, såpass att jag tvivlade litegrann får erkännas, såpass att jag trots att jag var rätt rädd var tvungen att testa själv ett par gånger (utan resultat)

I mitt fall när jag var yngre så var det två tjejer i tonåren som blev väldigt fängslade vid andevärlden, det gav dom uppmärksamhet och fick dom att känna sig speciella och bättre än alla andra i klassen och på skolan, dom vet något som inte vi vet, och när dom sedan inte blev betrodda så växte sig frustrationen. Jag vet inte om du känner till den där prästen som la syra i sina händer för att hans händer skulle blöda varje dag som ett tecken från Jesus, lite så är det. Man fabricerar för att bevisa för andra att man inte är tokig, vilket är relativt lätt för samvetet då man själv är fast besluten på att andevärlden finns. Sen handlar det också om makten att manipulera, styra och ställa över människor, väldigt mycket psykologi inblandat. Dessa två tjejer höll såklart i anden i glaset engagemanget och varje gång jag var med så funkade det inte, eller så rörde sig glaset till en massa osammanhängande ord. Det var tydligt att dessa två tjejer inte ville att jag skulle vara med då jag var så pass utvecklad och smart att jag kunde se igenom dom och hela deras tonåriga ande period. För mig var det tydligt att dom samarbetade bara för att få uppmärksamhet, och jag var den som förstörde det för dom. Det slutade med att jag inte fick vara med längre.

Om det inte funkar att göra det själv så funkar det helt enkelt inte. Anledningen varför det inte finns riktig forskning på det är att folk har redan konstaterat att det inte fungerar, iaf inget paranormalt som händer.
Citera
2018-10-23, 23:56
  #22
Avstängd
haha ja glaset vandrade på , men nej inga andar här inte
Citera
2018-10-24, 08:02
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
I mitt fall när jag var yngre så var det två tjejer i tonåren som blev väldigt fängslade vid andevärlden, det gav dom uppmärksamhet och fick dom att känna sig speciella och bättre än alla andra i klassen och på skolan, dom vet något som inte vi vet, och när dom sedan inte blev betrodda så växte sig frustrationen. Jag vet inte om du känner till den där prästen som la syra i sina händer för att hans händer skulle blöda varje dag som ett tecken från Jesus, lite så är det. Man fabricerar för att bevisa för andra att man inte är tokig, vilket är relativt lätt för samvetet då man själv är fast besluten på att andevärlden finns. Sen handlar det också om makten att manipulera, styra och ställa över människor, väldigt mycket psykologi inblandat. Dessa två tjejer höll såklart i anden i glaset engagemanget och varje gång jag var med så funkade det inte, eller så rörde sig glaset till en massa osammanhängande ord. Det var tydligt att dessa två tjejer inte ville att jag skulle vara med då jag var så pass utvecklad och smart att jag kunde se igenom dom och hela deras tonåriga ande period. För mig var det tydligt att dom samarbetade bara för att få uppmärksamhet, och jag var den som förstörde det för dom. Det slutade med att jag inte fick vara med längre.

Om det inte funkar att göra det själv så funkar det helt enkelt inte. Anledningen varför det inte finns riktig forskning på det är att folk har redan konstaterat att det inte fungerar, iaf inget paranormalt som händer.

Stort tack för svaret, det var en bra förklaring på fenomenet.
Citera
2018-11-11, 18:04
  #24
Medlem
Jag är 2000% säker på att det funkar, men lika säker på att det funkar i kanske 1 promille av dom gångerna folk provar. Men, jag har faktiskt varit med om en rejält obehaglig session en gång.

Tänker inte gå in på detalj utan mest förklara i stora drag vad som hände. Men vi var iaf 8 personer som testade detta i ett gammalt hus och året var 1999. Dom flesta, inklusive jag själv, var väldigt skeptiska. En person satt i sängen och hånade oss och skrattade åt det hela och folk fick be henne vara tyst flertalet gånger.

Glaset rörde sig, ord skapades. Vissa sa högt vad dom frågade, andra viskade tyst (jag tillhörde den senare kategorin). Jag var länge säker på att folk styrde glaset medvetet och att det var fejk eller att man inbillade sig att det rörde sig självt.

Det hände mycket den kvällen som gör att jag är övertygad om att det funkar (fråga i PM om ni är nyfikna). Men det som verkligen gjorde att blodet isades i mina ådror var när en frågade något om en avliden lärare. Hon hade dött under tragiska omständigheter i en båtolycka, och av någon anledning började flera i gruppen ställa frågor om olyckan.

Glaset åkte snabbare och snabbare mellan bokstäverna. Den som vi hade kontakt med var alltså läraren, som irriterat svarade på frågorna. Dom insisterade dock på att fråga vidare, trots att flera sa att dom skulle sluta. Plötsligt åkte glaset i en otrolig fart i en cirkel på bordet. Så snabbt att person efter person inte längre kunde hänga med så till slut var det bara tre kvar, två kvar och slutligen en kvar som skräckslaget höll fingret kvar på glaset (hon var liksom paralyserad och bara tittade storögt hur glaset åkte runt med hennes finger på det. Sedan släppte hon taget och glaset åkte två(!) varv helt själv runt i cirklar på bordet för att sedan i en våldsam fart åka in i väggen och gå sönder.

Kan säga att efter det slutade vi självklart med detta, och tjejen i sängen som först hade hånat oss var helt skräckslagen och bara stirrade med öppen mun.

Och nej, jag trollar inte. Jag såg detta med egna ögon och det var inga droger eller ens alkohol inblandat. Ingen av oss pratade någonsin om detta igen.
__________________
Senast redigerad av tremolosy 2018-11-11 kl. 18:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback