Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-05, 21:22
  #13
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
ljudet utöver högtalaren kanske inte funkar?

hänt mig

Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Kan vara så att den vanliga samtalshögtalaren är defekt och personen i fråga inte vill lägga pengar på en ny telefon

Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Sannolikt en idiot, men jag känner faktiskt till folk som haft en lur där micen bara fungerat i högtalarläge.

I så fall är det otroligt många yngre människor som har lyckats göra sönder sina mikrofoner i sina mobiler, ser detta beteende dagligen till och från jobbet, men ja det är inte omöjligt att detta är fallet.

Att folk kan försöka respektera att alla i tunnelbanevagnen inte vill höra ditt samtal är en annan diskussion...

Citat:
Ursprungligen postat av 251
Förmodligen för att minimera strålningen runt huvudet. Sitter jag med luren tryckt mot örat bränner det i halva skallen efter bara några minuter så jag föredrar också högtalare.

Detta kan inte vara ett vanligt problem, får du ont i huvudet och det bränner i halva skallen för att du pratar i mobiltelefon så måste du ha ett allvarligt fel, uppsök läkare

Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Inte helt osannolika som flera andra skriver, att det var något fel på högtalaren så att den bara funkar i högtalarläge.

Använder inte själv högtalare bland folk, men det förekommer att jag gör det hemma, när jag vill ha händerna fria till att göra annat samtidigt.

Fullt förståeligt, att folk är respektlösa på tunnelbanan och gör samma sak är väl en annan sak dock


Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Videosamtal är en anledning, det kanske inte är så kul om samtalspartnern bara ser övre delen av ditt högra öra.
själv råkade jag en gång ut för någon kortslutning i hörlurskontakten, vilket gjorde att telefonen trodde att ljudet skulle skickas till lurarna. Lösningen blev att använda högtalaren i väntan på lagning.
Men den vanligaste orsaken bör vara idioti.

Detta skrev jag inte men i 90% av fallen då jag ser detta beteende (och jag ser detta dagligen) så håller de aldrig telefonen så att deras ansikte syns, de håller telefonen "liggandes" i handen och pratar direkt in i micen med kameran riktad upp i taket, skulle det vara videosamtal så måste det vara det mest meningslösa användandet av videosamtal någonsin...

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du hör den andra mkt bättre. I folksamlingar så är det svårt att höra med mkt bakgrundsljud I telefonen.

Alternativet är ju lurar eller stoppa ett finger I det andra örat. Själv föredrar jag lurar.

Jojo, jag reser nästan aldrig i kollektivtrafiken utan att ha lurar på mig, är nästintill outhärdligt utan.
Dock så observerar jag ju detta beteende varje dag och de få gånger jag inte har lurar på mig så är det väldigt störigt att höra ett högljutt samtal över en skralig högtalartelefon
__________________
Senast redigerad av Reggaeman 2018-09-05 kl. 21:26.
Citera
2018-09-05, 21:41
  #14
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
...de håller telefonen "liggandes" i handen och pratar direkt in i micen med kameran riktad upp i taket...
Det där beteendet är ett typiskt exempel på orsaken "idioti".
Citera
2018-09-05, 23:18
  #15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det där beteendet är ett typiskt exempel på orsaken "idioti".

Så i dom fallen så är jag rätt säker på att vi kan utesluta att de har ett videosamtal
Citera
2018-09-05, 23:50
  #16
Medlem
Tror det mer handlar om att de ska kunna surfa på nätet samtidigt som de snackar i telefon, eller kanske använda appar i telefonen.

Sen tror jag även att många tycker det är bekvämare än att hålla telefonen mot örat, speciellt om man ska tala en lite längre tid.
Citera
2018-12-28, 17:09
  #17
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Vad är det med invandrare och högtalartelefon på pendeltåg/tunnelbana. Är det bara pga deras låga IQ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback