Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 18:17
  #1
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
När polisen gjorde en husrannsakan i villan på Värmdö upptäcktes drygt åtta kilo cannabis. Dessutom var nästan en hel övervåning inredd för att odla eller bearbeta marijuana.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...odla-marijuana


Är det någon som vet vilka personer och vilken adress det handlar om?
Citera
2018-09-05, 18:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...odla-marijuana


Är det någon som vet vilka personer och vilken adress det handlar om?
Kan inte besvara på dina frågor. Men vill kommentera själva händelsen. Jag undrar hur dom torskade, måste ha slarvat med någonting. Troligtvis kända av polisen sen tidigare. Är inte värmdö ute på "landet"? Borde vara det bästa stället att odla cannabis på, helst i ett avskilt område.
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-05 kl. 18:52.
Citera
2018-09-05, 18:56
  #3
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Kan inte besvara på dina frågor. Men vill kommentera själva händelsen. Jag undrar hur dom torskade, måste ha slarvat med någonting. Troligtvis kända av polisen sen tidigare

Från svt länken.....

Citat:
Två män har nu dömts vid Nacka tingsrätt till fängelse för bland annat grovt narkotikabrott, misshandel, rattfylleri och olagahot.

Verkar som de där luffarna inte direkt begrep att hålla en låg profil.
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-09-05 kl. 19:01.
Citera
2018-09-05, 19:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Från svt länken.....



Verkar som de där luffarna inte direkt begrep att hålla en låg profil.


Inte alls smart. Skall man odla stora mängder cannabis ska det vara någon som är ostraffad med lågprofil. Delvis valde dom en hyfsat smart ställe att odla på, hade funnit bättre dock som är mer avskilt ( eller iofs nu vet vi ju inte adressen på stället) men ett avskilt område från massa andra hus . Troligtvis har dom klantat till det på något vis, haft span på sig eller liknande. Aja allt jobb i onödan och 3 års fängelse på det, ganska oskönt för dom tycker man :P¨
Trots allt är det många som vill ha cannabis, så det kommer ju inte sluta. Detta vara en minimal förlust för sveriges cannabis marknad. Omöjligt att få stopp på dvs.

Jag tycker personligen att man ska legalisera just cannabis då det är en relativt ofarlig drog jämfört med andra droger samt alkohol. Går ju bra i Holland. Legalisera, sätt höga skatter på det och sälj som systembolaget säljer alkohol. Endast win win på det

Hur kommer det sig att man skärper straffet vid överklagande av dom?
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-05 kl. 20:00.
Citera
2018-09-05, 21:00
  #5
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Kan inte besvara på dina frågor. Men vill kommentera själva händelsen. Jag undrar hur dom torskade, måste ha slarvat med någonting. Troligtvis kända av polisen sen tidigare. Är inte värmdö ute på "landet"? Borde vara det bästa stället att odla cannabis på, helst i ett avskilt område.

En helikopter + värmekamera hittar odlingarna busenkelt!
Har ingen aning om huruvida de använder den metoden i Sverige men i tex England förekommer det ofta
Citera
2018-09-05, 22:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
En helikopter + värmekamera hittar odlingarna busenkelt!
Har ingen aning om huruvida de använder den metoden i Sverige men i tex England förekommer det ofta
Det hade jag ingen aning om. Intressant dock. Behöver ju inte vara den metoden dem.använde men mycket möjligt.

En stor kostnad för samhället ändå som istället hade kunnat gynna samhället genom legalisering. I delstater i usa där dom har legaliserat har det dragit in enorma summor som har förbättrat ekonomin och öppnat nya jobb. Ser inte cannabis som en hälsofara för samhället och därför anser jag att den kan legaliseras.

Frågar igen varför fick personen högre straff vid överklagandet ? Ingen koll på sånt. Till någon som vet 😁
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-05 kl. 22:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback