Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-05, 17:01
  #1
Medlem
Brukar snusa sådär 10 prillor i veckan fast bara under helgerna och nån enstaka veckodag. Tycker att snus är jävligt gott men vill skapa ett beroende så jag ör en så kallad hobbysnickare. Tror ni jag kommer bilda ett beroende tillslut eller kan jag köra på?
Citera
2018-09-05, 17:04
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Brukar snusa sådär 10 prillor i veckan fast bara under helgerna och nån enstaka veckodag. Tycker att snus är jävligt gott men vill skapa ett beroende så jag ör en så kallad hobbysnickare. Tror ni jag kommer bilda ett beroende tillslut eller kan jag köra på?


Beror på dig som person. Man kan gå och vara sugen utan att göra det man är sugen på, men många viker sig och kör på.
__________________
Senast redigerad av välkommenti bup 2018-09-05 kl. 17:07.
Citera
2018-09-05, 17:07
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Brukar snusa sådär 10 prillor i veckan fast bara under helgerna och nån enstaka veckodag. Tycker att snus är jävligt gott men vill skapa ett beroende så jag ör en så kallad hobbysnickare. Tror ni jag kommer bilda ett beroende tillslut eller kan jag köra på?

Hur länge sedan började du? Du kanske redan är beroende. Och om inte så, ja, du kommer bli det.
Citera
2018-09-05, 17:17
  #4
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Jag tror det kommer att sluta med att din fasters systerson hittar dig på plattan i Stockholm skjutandes lössnus.
Citera
2018-09-05, 17:20
  #5
Medlem
Sheen999s avatar
Vissa har lättare att bli beroende än andra beroende på bl.a genetik och livssituation, hur förväntar du dig att okända människor över internet ska kunna bedöma ditt fall?

Antar att du innerst inne bara vill bli struken medhårs så du kan fortsätta punda ner dig i fördärvet med gott samvete din jävla nikotinist
__________________
Senast redigerad av Sheen999 2018-09-05 kl. 17:27.
Citera
2018-09-05, 17:58
  #6
Medlem
Sluta nu då så får du se om du inte redan är beroende.

Nikotin är sinnesmanipulerande.

Jag känner en som hade liknande vanor som dig. Han var säker på att han inte hade något beroende. Men När han skulle lägga av gick det inte.
Citera
2018-09-05, 18:28
  #7
Medlem
Arga.Apans avatar
Nej du kommer inte bli beroende av detta.
Citera
2018-09-05, 18:33
  #8
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Brukar snusa sådär 10 prillor i veckan fast bara under helgerna och nån enstaka veckodag. Tycker att snus är jävligt gott men vill skapa ett beroende så jag ör en så kallad hobbysnickare. Tror ni jag kommer bilda ett beroende tillslut eller kan jag köra på?

Svar ja, det vart så det började för mig och sen nästan 16 år senare så lyckades jag äntligen att bli fri. Nikotin är ett jävla rävgift och skall betraktas som vilken annan drog!
Citera
2018-09-05, 19:26
  #9
Medlem
Svårt att säga då vissa blir lättare beroende än andra.
Citera
2018-09-05, 19:46
  #10
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Sluta snusa nu annars kommer ditt tandkött att frätas bort som det gjorde för mig.
Citera
2018-09-05, 21:01
  #11
Medlem
silbersteins avatar
Jag är i lite samma situation som dig. Men jag kör istället 1-2 prillor om dagen, med litet uppehåll mellan varje dosa. Jag skulle gissa på att jag tillslut kommer bli beroende, men får se. Det är till stor del genetiskt som sagt. Tydligen så är man i riskzonen destu mer man upplever symptom som yrsel och nikokick i det initiala skedet, vilket jag verkligen gjorde. Dock läst på en del och det verkar finnas rätt få hälsorisker med snusning, men om nu de väldigt positiva effekterna man upplever till en början avtar eller tom helt försvinner efter ett tag så är det ju ändå en rätt dum grej att hålla på med. Finns ju dock en del som pekar på att nikotin kan skydda mot tex demens och parkinsons, men å andra sidan är det ju också lätt att använda dessa eventuella och marginella positiva hälsoeffekter för att rationalisera sitt bruk, vilket är farligt.
Citera
2018-09-05, 21:36
  #12
Medlem
Tror beroendet beror på anlag. Själv har jag snusat en dosa lös om dagen sedan slutet på 80talet och rökt i perioder men jag är inte beroende. Har uppehåll ibland på uppemot en vecka utan besvär.

Nu kommer säkert någon jeppe fråga varför jag fortsätter? Jag snusar för smaken, njutningen och för att föra den svenska snustraditionen vidare.


Förstår förövrigt inte vad ts hobbysnickeri har med hans eventuella snusberoende att göra
__________________
Senast redigerad av stortrollet 2018-09-05 kl. 21:39.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback