Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-09, 19:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
så då menar du att dom är noggranna när dom utreder neuropsykiatriska diagnoser som autism, ADHD osv? eller har jag fattat det fel nu

Human error är inte samma problem som den kunskap som finns tillgänglig. Egentligen måste du öka din självkännedom för att kunna säga om dom har gjort fel eller du inte förstår. Det är enda lösningen..
Citera
2018-09-09, 19:10
  #14
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klangedin
Human error är inte samma problem som den kunskap som finns tillgänglig. Egentligen måste du öka din självkännedom för att kunna säga om dom har gjort fel eller du inte förstår. Det är enda lösningen..
okej
Citera
2018-10-10, 10:06
  #15
Medlem
Size420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
okej
Misstänker att ni som skriver här har genomgått en utredning? Hur svårt är det att "faila".. Det jag menar är hur avancerad är utredningen. Går det att "fuska" sig till en diagnos?

Nu är jag övertygad om att jag har en diagnos då nära och kära samt personal från skola och liknande kan instämma med det. Men tänker om det finns något jag kan göra/säga som får dom att fatta beslut att jag inte har.... hmm *help me please*
Citera
2018-10-10, 12:15
  #16
Medlem
Huvudsakligen får du tala med experter på mänskligt beteende. Dom har fått lära säg att observera och analysera dina beteenden, förmodligen har dom träffat någon som är eller liknar dig. Om du skulle ha någon av de manipulativa diagnoserna kan man räkna med att du kan lura dom, men hur länge då? Förmodligen kommer dom på dig ändå till slut i och med att dom tar historia från din familj och så vidare.
Över lag betyder det att eftersom dom tar information om ditt beteende från flera källor, även skola så får dom en bättre bild även om du vill vilseleda.

Jag tycker det stora problemet ligger i stigmatiseringen. Vad jag vet har ingen brytt sig om min diagnos negativt utan snarare sätt det som en lättnad. Som jag ser det så är en diagnos sån stor del av vem du är (vilket skulle vara ett problem för dig eller andra) och man vill inte prata om vilka fel man har när man träffar främlingar. Inte heller vill man utgå från att man har problem.

Ta det hela med en nypa salt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback